|
| کد مطلب: ۹۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

سفر به برزیل از طریق میز غذا

غذاهای دلچسب و خوش طعم برزیل چشم اندازی غنی از تأثیرات فرهنگی در این کشور آمریکای جنوبی است.

سفر به برزیل از طریق میز غذا

 غذاهایی که مواد بومی را با تاثیر سنت های آشپزی پرتغالی و آفریقای غربی ترکیب می کند تا ترکیبی منحصر به فرد از ادویه، ذوق، طعم و عطر آن بسازد. بعضی از غذاهای مشهور و خوشمزه‌ی برزیلی عبارتند از:

· فیجوادا

معمولا با لوبیای سیاه تهیه می شود، اگرچه سفید، چیتی و قرمز نیز قابل قبول هستند که با گوشت خوک یا گاو در یک گلدان سفالی ضخیم ترکیب می شوند. سبزیجاتی مانند بامیه، کدو تنبل و حتی موز به همراه ترکیبی از ادویه ها و فلفل قرمز نیز به آن اضافه می شود. نتیجه یک خورش غلیظ، لذیذ و دلچسب است که طعم بسیار جذابی دارد و در تمام طول سال در برزیل مصرف می ‌شود.

چوراسکو

 Churrasco شامل همه انواع گوشت سیخ‌ شده است و بهترین رستوران‌ های کباب‌ پز در برزیل معمولا به مهمانان پیشنهاد می‌ دهند که انتخاب‌ های اصلی خود را به سیخ بکشند و سپس کباب کنند.

آکاراژه

ترکیبی قوی از نخود سیاه پوست کنده و میگو که به شکل توپ در می آید و سرخ می شود، آکاراژ نمونه ای از تاثیر آفریقایی در غذاهای برزیلی است.

ارنه دو سول

Carne de Sol یک غذای محبوب در شمال برزیل است که دوباره تمایلات گوشتخواری این کشور را باز می گرداند. این غذا شامل گوشت گاو در نمک خوابیده است که چند روز در زیر نور آفتاب رها می شود و از خانواده دور گوشت گاو جرکی آمریکا و بیلتونگ مورد علاقه کارائیب است.

موکه

Moqueca احتمالا غذای دریایی ملی برزیل است و همتای گوشتی‌ تر feijoada است.معمولا هامور، اسنپر، ماهی ماهی، ماهی قزل آلا یا ماهی راهب را با سبزیجات و ادویه جات مختلف از جمله لیمو ترش، گشنیز، پاپریکا، روغن نخل و شیر نارگیل ترکیب می کند و اجازه می دهد تا یک ساعت بپزد.

ارسال نظر

پربازدیدترین