|
| کد مطلب: ۹۶۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

مصرف این غذاها با نوشابه ممنوع!

ترکیبات خاصی در نوشابه ها وجود دارد که اگر همراه با مواد غذایی خاصی مصرف شود به سلامت بدن آسیب جدی می‌رساند.

مصرف این غذاها با نوشابه ممنوع!

 شیر:

به عنوان مثال شیرینی‌های پر از خامه و کیک‌های تولد را در نظر بگیرید. وقتی این غذا‌ها به معده شما می‌رسند ترکیب نوشابه و شیر اسیدیته زیادی تولید می‌کند که می‌تواند باعث گرفتگی معده، رفلاکس اسید یا سوء هاضمه شود.

 قهوه:

ترکیب قهوه و نوشابه شامل کافئین برای بدن سمی هستند. بنابراین قهوه در لیست ما از نوشیدنی‌هایی است که نباید آن‌ها را با نوشابه ترکیب کنید. انجام این کار می‌تواند منجر به بی‌خوابی، کابوس یا مشکلات به خواب رفتن شود. علاوه بر این وقتی هر دوی این نوشیدنی‌ها به معده می‌رسند این ترکیب می‌تواند نوعی فوم حباب دار تولید کند که بسیار اسیدی است. بنابراین هنگام گرفتگی معده که نتیجه سوء هاضمه است احساس هوشیاری را تحریک می‌کنید.

 شیرینی:

شیرینی می تواند منجر به افزایش خطرناک سطح قند خون شما شود حتی می‌تواند خطر‌ایست قلبی را افزایش دهد. همچنین به دلیل میزان قند موجود در بدنتان هوشیار خواهید بود. بنابراین اگر می‌خواهید از شیرینی‌های خود لذت ببرید آن‌ها را با هر نوع نوشابه دیگری ترکیب نکنید.

 غذا‌های ادویه دار:

مواد تند یا ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، زیره یا کاری به غذا‌ها طعم می‌بخشند. با این حال هنگامی که مصرف می‌شوند آن‌ها به طور خودکار دمای شما را افزایش می‌دهند. اگر فکر می‌کنید که نوشیدن یک لیوان نوشابه باعث رفع تشنگی یا خنک شدن معده می‌شود در اشتباهید و با این کار اسید معده خود را افزایش می‌دهید.  

ارسال نظر

پربازدیدترین