|
| کد مطلب: ۹۶۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

قارچی که گوشت بدن انسان را زنده زنده می خورد

این قارچ، که با نام قارچ سیاه هم شناخته می‌شود، یک قارچ گوشت‌خوار است و باعث ایجاد بیماری موکو کایکوزیس می‌شود.

قارچی که گوشت بدن انسان را زنده زنده می خورد

این نام درواقع ماهیت موذیانه‌ی این قارچ را نشان می‌دهد. رشد این قارچ بسیار سریع است و همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، بعد از گذشت فقط ۲۴ ساعت، تمام ظرف آزمایشگاه را پر کرده است. این قارچ آنقدر رشد کرده بود که باعث ایجاد فشار به درِ ظرف و باز شدن آن شده بود!

دکتر ربکا گورتون، دانشمند بالینی در HSL، می گوید: «وقتی یک تکه میوه را روی میز آشپزخانه قرار دهید، در روز بعد یک میوه‌ی پلاسیده و کپک زده خواهید داشت. علت ایجاد این تغییر همین قارچ موکور است.» او می‌گوید آلودگی انسان به این قارچ نادر است اما اگر آلودگی ایجاد شود، فرد درگیر یک عفونت واقعا جدی و خطرناک می‌شود.

قارچ سیاه فرصت طلبی است که به دنبال افرادی با سیستم ایمنی ضعیف می‌گردد. ابتدا به صورت، چشم‌ها و مغز حمله می‌کند و باعث تغییر شکل فرد یا حتی مرگ او می‌شود. دکتر گورتون می‌گوید سرعت رشد قارچ در بدن انسان دقیقا مشابه رشد در ظرف آزمایشگاه و روی میوه‌ها است.

در طول همه‌گیری کووید-۱۹ وضعیت انفجاری از موارد آلودگی با قارچ سیاه در هند رخ داد که باعث مرگ بیش از ۴۰۰۰ نفر شد. اینطور به نظر می‌آید که استروئیدهایی که برای مقابله با کرونا استفاده می‌شد باعث تضعیف سیستم ایمنی شده و در مواردی که مصرف آن‌ها زیاد بوده است، باعث ایجاد دیابت در فرد شده است. همین موضوع هم به تکثیر قارچ در بدن کمک کرده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین