|
| کد مطلب: ۹۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کودکان در معرض تهدیدهای کووید، RSV و آنفولانزا

اپیدمیولوژیست‌ها توضیح می‌دهند که چگونه این سه ویروس در پاییز و زمستان امسال سیستم‌های درمان را به چالش می‌کشند.

کودکان در معرض تهدیدهای کووید، RSV و آنفولانزا
منبع: دیجیاتو |

کودکان، مخصوصاً کودکان کم‌سن، نسبت به گروه‌های سنی دیگر از آنفولانزا و RSV بیماری شدید‌تری می‌گیرند. اما نوزادان کوچک‌تر از شش ماه بیشترین آسیب را می‌بینند؛ با ریسک تقریباً دوبرابری مرگ ناشی از RSV در مقایسه با باقی کودکان زیر پنج سال. نرخ بستری کووید-۱۹ نیز در نوزادان چهار تا پنج بار بیشتر از کودکان دیگر است.

یک دلیل که کم‌سن‌ترین کودکان در معرض ریسک بیشتری هستند، این است که سیستم ایمنی آن‌ها هنوز کامل توسعه پیدا نکرده و واکنش‌های ایمنی سریعی را که در اکثر بزرگسالان دیده می‌شود، تولید نمی‌کند. به‌علاوه، نوزادان کوچک‌تر از شش ماه که بیشترین ریسک بیماری شدید را دارند، هنوز کم‌سن‌تر از آن هستند که بتوان آن‌ها را در برابر آنفولانزا یا کووید-۱۹ واکسینه کرد.

این ویروس‌ها چالش‌های مخصوص خود را ایجاد می‌کنند، اما شیوع و اوج‌گیری هم‌زمان آن‌ها طوفانی عالی را ایجاد می‌کند که ویروس‌های مختلف بتوانند در آن واحد یک فرد را بیمار کنند. ویروس‌ها حتی می‌توانند برای فرار از سیستم ایمنی با یکدیگر همکاری و به مجرای تنفسی آسیب وارد کنند.

این بیماری‌های هم‌زمان معمولاً متداول نیستند. بااین‌حال، احتمال هم‌زمانی عفونت‌ها برای کودکان بیشتر از بزرگسالان است. عفونت‌های هم‌زمان می‌توانند از لحاظ تشخیص و درمان نیز دشوار باشند و درنهایت منجر به شدت بیشتر بیماری، عوارض، بستری و مرگ شوند.

ارسال نظر

پربازدیدترین