|
| کد مطلب: ۹۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی معمولا با سوزش گلو آغاز می‌شوند و معمولا پس از یک یا دو روز از بین می‌روند. از علائم سرماخوردگی، پر شدن بینی با ترشحات آبکی بمدت ۱ الی ۲ روز است؛ سپس این ترشحات ضخیم تر و تیره تر می شوند.

اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی

برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی باید اقدامات زیر را انجام داد:

 

۱ - دست‌های خود را بشوئید

۲ - سرفه و عطسه خود را با دستانتان نپوشانید: زمانی که احساس می‌کنید در حال سرفه یا عطسه هستید از یک دستمال دستمال استفاده کرده و آنرا بلافاصله دور بیاندازید. اگر دستمال ندارید سر خود را از افرادی که نزدیک شما هستند به طرف دیگر چرخانده و به فضای آزاد سرفه کنید.

۳- صورتتان را لمس نکنید

۴ - مقدار زیادی مایعات بنوشید

۵ - از سونا استفاده کنید: وقتی به سونا می‌روید هوائی که استنشاق می‌کنید بالاتر از ۸۰ درجه است و این درجه حرارت باعث از بین رفتن ویروس‌های سرماخوردگی می‌شود.

۶- از هوای آزاد استفاده کنید

۷- غذاهای گیاهی مصرف کنید: مواد طبیعی موجود در گیاهان باعث افزایش ویتامین‌های بدن می‌شود. بنابراین میوه و سبزیجات سبز تیره ، قرمز و زرد مانند اسفناج، کاهو، هویج، گوجه فرنگی ، سیر و ... مصرف کنید.  آب پرتقال هرچه تازه تر باشد ویتامین C بیشتری دارد و طول مدت درمان را کوتاهتر می‌کند.

8- ماست بخورید

9- سیگار نکشید

10- غرغره کردن نمک: این کار باعث مرطوب شدن گلو و بهبودی موقت می‌شود. این کار را با استفاده از یک قاشق چایخوری نمک داخل یک استکان آب ولرم و روزانه حدود ۴ بار انجام دهید.

دقت کنیم! با رعایت نکات بهداشتی و اشاره شده در گزارش فوق می‌توانیم از این بیماری درامان باشیم و رنج و زحمت بسیار این بیماری را متحمل نشویم.

ارسال نظر

پربازدیدترین