|
| کد مطلب: ۹۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

هیولای انسان‌خواری به نام Candida auris

قارچ کاندید از دسته‌ی قارچ‌های مخمری است که از آن مخمر مورد نیاز برای تهیه‌ی نان و دلستر به دست می‌آید.

هیولای انسان‌خواری به نام Candida auris

اگر این مخمر به صورت خام وارد بدن شود می‌تواند به خون، سیستم ایمنی و اندام‌های داخلی حمله کند. سازمان جهانی بهداشت اینطور تخمین زده است که اگر آلودگی با این قارچ به یک همه‌گیری تبدیل شود، به راحتی نیمی از مردم جهان جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر استون می‌گوید: «این قارچ شبیه به یک هیولاست که از ۱۵ سال پیش ظاهر شده و حالا در تمام جهان پخش شده است.» اولین مورد آلودگی با این قارچ، در سال ۲۰۰۹ و در گوش یک بیمار در بیمارستان متروپولیتن توکیو ثبت شده است.

داروهای ضدقارچ روی کاندیدا اوریس کارساز نیستند و بعضی از سویه‌های آن در برابر تمام داروهایی که در حال حاضر ساخته شده است مقاوم هستند. همین موضوع باعث شده که این قارچ به عنوان یک اَبَر میکروب در نظر گرفته شود.

روش انتقال آن معمولا از سطوح آلوده‌ی بیمارستان است و به خطوط داخل وریدی و دستگاه فشار خون می‌چسبد. پاک کردن این قارچ از روی سطوح واقعا سخت است و گاهی نیاز است کل یک بخش قرنطینه و بسته شود تا بتوانند آن را کامل از بین ببرند.

دکتر استون می‌گوید این قارچ نگران کننده‌ترین موضوع در حوزه‌ی سلامتی است ولی ما آن را به راحتی نادیده می‌گیریم، چون از بین رفتن و ریشه‌کن شدن آن می‌تواند کل سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را تعطیل کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین