|
| کد مطلب: ۱۰۹۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

بهترین رژیم‌‌ های غذایی برای تثبیت وزن بعد از لاغر شدن

بعضی از افراد معتقدند که کاهش وزن بسیار ساده‌تر از تثبیت وزن است و حفظ وزن کاهش یافته به تلاش بیشتری نیاز دارد.

بهترین رژیم‌‌ های غذایی برای تثبیت وزن بعد از لاغر شدن

 به گفته‌ی محققان، کسانی که رژیم غذایی کم‌چرب و غنی از میوه و سبزی دارند و بیشتر ورزش می‌کنند، در ثابت نگه داشتن وزن خود موفق‌تر هستند. سایر رژیم‌هایی که به تثبیت وزن بعد از کاهش وزن کمک می‌کنند عبارتند از:

۱. رژیم غذایی مدیترانه‌ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ای از مقدار زیادی سبزی، میوه، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون، مغزیجات و حبوبات تشکیل شده است و مقدار متعادلی لبنیات دارد. تمرکز این رژیم به جای غذاهای ناسالم یا فرآوری شده روی غذاهای کامل و گیاهی است. بر اساس تحقیقات، خوردن غذاهای سالم غنی از فیبر و پروتئین و اجتناب از زیاده‌روی در مصرف چربی اشباع و قند به کاهش کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن کمک می‌کند.

۲. رژیم گیاه‌خواری

دلایل زیادی برای گیاه‌خواری وجود دارد، از جمله انگیزه‌های اخلاقی و زیست محیطی. کنترل وزن هم از سایر مزایای استفاده از غذاهای گیاهی است. وقتی به حجم و کیفیت غذای مصرفی خود توجه می‌کنید، رژیم گیاه‌خواری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. چون غذاهایی که می‌خورید (شامل میوه، سبزی، غلات کامل و پروتئین گیاهی)، حاوی کالری و چربی کمی هستند اما در مقایسه با رژیم غذایی غربی (مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده و مملو از نمک، قند و چربی اشباع) از قدرت سیرکنندگی بیشتری برخوردارند.

۳. رژیم غذایی فلکسترین یا نیمه گیاه‌خواری

گیاه‌خواران از خوردن گوشت اجتناب می‌کنند، اما رژیم غذایی فلکسترین (انعطاف‌پذیر) به شما اجاز می‌دهد از غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ یا ماهی به مقدار کم استفاده کنید. اگر به‌دنبال کالری‌سوزی با یک روش متعادل هستید، رژیم فلکسترین می‌تواند برایتان مناسب باشد. این روزها، بسیاری از افراد به اندازه‌ی کافی میوه و سبزی نمی‌خورند. رژیم فلکسترین با تأکید بر مصرف غذاهای گیاهی به شما کمک می‌کند که میوه و سبزی بیشتری مصرف کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین