|
| کد مطلب: ۱۰۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

۵ راه ساده برای تثبیت وزن بعد از لاغری

اگر به‌تازگی لاغر شده باشید، احتمالا به‌دنبال استراتژی‌های مفیدی برای تثبیت وزن می‌گردید. اکثر رژیم‌های غذایی (چه بد و چه خوب)، در کوتاه‌مدت به کاهش وزن کمک می‌کنند. بنابراین، تفاوت اصلی آن‌ها به این برمی‌گردد که آیا می‌توانند به ثابت نگه داشتن وزن هم کمک کنند یا خیر.

۵ راه ساده برای تثبیت وزن بعد از لاغری

انتخاب یک برنامه‌ی نامناسب ممکن است تمام تلاش‌های شما را خنثی کند و دوباره وزنتان را بالا ببرد. رژیم یویو (بالا و پایین رفتن مکرر وزن) با چاقی، بی‌خوابی، بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت نوع ۲ مرتبط است. برای اینکه در این چرخه گرفتار نشوید، باید با دلایل افزایش وزن مجدد آشنا شوید و راهکارهای تثبیت وزن بعد از لاغری را بیاموزید.

چرا بعد از لاغر شدن دوباره وزنتان بالا می‌رود؟

تقریبا ۸۰ درصد افرادی که وزن کم می‌کنند، در حفظ وزن کاهش یافته ناموفق هستند. چرا که کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن صرفا به دریافت کالری مربوط نیست، بلکه هورمون‌های شما هم در آن نقش دارند.

دلایل زیادی برای افزایش وزن مجدد وجود دارد، از جمله: مشکلات پزشکی، برهم خوردن تعادل هورمون‌ها و استرس. علاوه بر این، برگشت به عادت‌های غذایی گذشته هم می‌تواند تثبیت وزن را با مشکل روبه‌رو کند. حتی بعضی از افراد با کنار گذاشتن ورزش دوباره چاق می‌شوند. از سایر دلایل افزایش وزن مجدد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. پیروی از برنامه‌های غذایی سخت و محدودکننده

۲. نداشتن عاد‌ت‌های پایدار

۳. کاهش وزن سریع

۴. کنار گذاشتن ورزش

چگونه به تثبیت وزن خود کمک کنید؟

برای ثابت نگه داشتن وزن باید میزان کالری دریافتی شما با مقدار کالری‌ای که در طول روز می‌سوزانید، برابر باشد. توصیه می‌کنیم از تغییر ناگهانی رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرینی خود اجتناب کنید. در عوض، این تغییرات را به‌آرامی اعمال کنید تا وزنتان دوباره بالا نرود. تکنیک‌های زیر به تثبیت وزن شما کمک می‌کنند:

۱. به‌طور منظم ورزش کنید

۲. مراقب آنچه که‌ می‌خورید باشید

۳. رویکرد ۸۰/۲۰ را امتحان کنید

۴. تمرینات قدرتی انجام دهید

۵. برای شکست آماده باشید

ارسال نظر

پربازدیدترین