|
| کد مطلب: ۱۰۹۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد

ثبت اولین تصویر پلنگ ایرانی در حال شکار بز کوهی در خرم‌آباد

اولین تصویر از شکار یک رأس بز وحشی توسط پلنگ ایرانی در منطقه‌ حفاظت شده سفید کوه خرم آباد توسط دوربین ثبت شد.

ثبت اولین تصویر پلنگ ایرانی در حال شکار بز کوهی در خرم‌آباد

تصاویری نادر از لحظه شکار یک بز کوهی توسط پلنگ ایرانی در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده‌ سفید کوه خرم آباد توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این خصوص گفت: در سنوات گذشته با نصب دوربین‌های تله ای در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس تصاویری از پلنگ و سایر گونه‌های جانوری ثبت شده بود اما این بار دوربین‌ها موفق به ثبت‌ لحظه‌ای نادر از شکار یک رأس بزکوهی توسط یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده‌ سفید کوه لرستان شدند.

سالاروند افزود منطقه حفاظت شده‌ سفید کوه خرم آباد به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و همچنین پوشش مناسب‌ جنگلی و تنوع گونه‌ای یکی از زیستگاه‌های اصلی این گونه با ارزش در غرب کشور می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه گفت: پلنگ ایرانی گونه‌ای نادر و بسیار با ارزش و در معرض خطر انقراض است که بعنوان یک گونه چتر در رأس هرم غذایی قرار دارد و نشان دهنده پویایی و کامل بودن زنجیره غذایی در یک زیستگاه‌ می‌باشد.

وی با اشاره به این موضوع که سال گذشته تصویر چهار قلاده پلنگ در استان ثبت و تایید شده بود گفت: اقداماتی از قبیل هوشمندسازی زیستگاه‌های حساس، آموزش و فرهنگ‌سازی، حضور مداوم و مستمر محیط‌بانان زحمتکش در مناطق تحت مدیریت و همکاری و همراهی جوامع محلی باعث افزایش جمعیت حیات وحش شاخص در استان شده است‌.

سالاروند در پایان از همه هم استانی‌ها خواست که در حفظ زیستگاه‌ها و همچنین حیات وحش استان با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری لازم را داشته باشند.

منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد یکی از مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد که *با وسعتی بالغ بر ۷۰ هزار هکتار در غرب شهرستان خرم آباد قرار دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین