|
| کد مطلب: ۱۰۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

عکس کم‌یاب از لحظه شکار یک سگ توسط پلنگ ایرانی در فیروزکوه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده پلنگ ارزشمند ایرانی حین شکار یک قلاده سگ خبر داد.

عکس کم‌یاب از لحظه شکار یک سگ توسط پلنگ ایرانی در فیروزکوه
منبع: ايسنا |

داریوش فرخی در تشریح این خبر گفت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش کاوه ده فیروزکوه در حال عبور از منطقه از داخل خودروی شخصی موفق به تصویربرداری از لحظه جالب شکار شدن یک سگ بلاصاحب توسط یک قلاده پلنگ شد.

وی افزود: این شهروند بلافاصله پس از تصویربرداری از این صحنه، موضوع را به محیط زیست شهرستان اطلاع و فیلم مذکور را در اختیار ماموران محیط زیست شهرستان فیروزکوه قرار داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در ادامه تصریح کرد: این گونه ارزشمند علی رغم شکار کل و بز و قوچ و میش، گاهی اقدام به شکار گراز و سگ‌های بلاصاحب نیز می‌کند.

فرخی با تقدیر از شهروندان فیروزکوه برای همراهی در حفاظت از حیات وحش منطقه به‌خصوص گونه منحصر به‌فرد پلنگ، فرهنگسازی و کمک شهروندان را در تکمیل زنجیره حراست و صیانت از محیط زیست مهم و تاثیرگذار دانست.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه همچنین با تاکید مجدد بر اینکه در این مورد، تصویربرداری از پلنگ کاملا از داخل خودرو شخصی شهروند فیروزکوهی صورت گرفته، از شهروندان درخواست کرد در صورت رویت گونه‌های وحشی مانند گربه سانان، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم، جوانب ایمنی در برخورد با حیات وحش را رعایت کنند و موضوع را به‌سرعت به اولین پاسگاه محیط بانی و یا اداره محیط زیست اطلاع دهند.

مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در فیروزکوه/ شکار تصویر یک شکارچی

 

ارسال نظر

پربازدیدترین