|
| کد مطلب: ۱۰۷۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

هرگز از مایع ظرفشویی برای شستشوی سبزی استفاده نکنید؛ به این دلیل

اگر میوه و سبزی با فشار خوب آب شستشو شود، انگل ها از آنها جدا می شوند؛ و نیازی نیست که از مایع ظرفشویی برای شستشوی سبزی استفاده کرد.

هرگز از مایع ظرفشویی برای شستشوی سبزی استفاده نکنید؛ به این دلیل

دکتر هاله تالایی، متخصص عفونی و فلوشیپ پژوهش مسمومیت ها با بیان اینکه مسمومیت ها شیوع بالایی دارند و قابل پیشگیری و کنترل هستند، افزود: همه مسمومیت ها کشنده نیستند برخی کشنده و برخی از مسمویت ها خود محدود شوند هستند.

وی تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، تب، اسهال را از نشانه های مسمومیت های خود محدود شونده دانست و بیان کرد: اما در هر حال باید مراقب باشید اگر علائم تشدید شد و یا مدت زمان علائم طولانی تر شد به پزشک مراجعه کنید. در مورد مسمومیت های خطرناک مانند بوتولیسم فرد ممکن است حتی قبل از بروز علائم گوارشی، دچار علائمی مانند تاری دید، دوبینی و تو دماغی صحبت کردن شود؛ البته اختلال در بلع و تنفس هم در این موارد حایز اهمیت است.

این فلوشیپ پژوهش مسمومیت ها، مسمومیت ها را مختص به فصل تابستان ندانست و ادامه داد: به همین علت باید افراد همواره نسبت به شست و شوی دست ها حساس باشند و آن را انجام دهند؛ چون در فصل پاییز و زمستان هم امکان مسمومیت با ویروس و باکتری را داریم.

وی خانم های باردار، شیرده، افراد مبتلا به برخیمی، افرادی که داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، سالمندان، دیابتی ها را افرادی دانست که نسبت به مسمومیت ها حساس تر هستند، و توصیه کرد: این افراد غذاهای بیرون و رستورانی کمتر میل کنند و لبنیات را پاستوریزه مصرف نمایند و میوه و سبزی را خوب شست و شو دهند.

تالایی با بیان اینکه اگر میوه و سبزی با فشار خوب آب شستشو شود، انگل ها از آنها جدا می شوند، گفت: البته از نمک و سرکه یا مایع های ضد عفونی کننده استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت هم می توان استفاده کرد؛ اما استفاده از حتی یک یا دو قطره مایع ظرفشویی توصیه نمی شود؛ چون این مواد به سبزی ها می چسبند و احتمال کارسینوژنی در آنها هست.

ارسال نظر

پربازدیدترین