|
| کد مطلب: ۱۰۷۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

سوء هاضمه دارید؟ چای بابونه بنوشید

سوء هاضمه مشکل رایجی است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می‌شوند.

سوء هاضمه دارید؟ چای بابونه بنوشید

علائم این مشکل عبارتند از: احساس سوزش یا درد در قسمت بالای شکم، نفخ، حالت تهوع، آروغ زدن و گاز معده که اغلب پس از خوردن غذا یا نوشیدنی رخ می‌دهند. در بیشتر موارد اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی و همچنین مصرف داروهای بدون نسخه (OTC) به درمان سوء هاضمه کمک می‌کند، اما گاهی اوقات ممکن است به درمان‌های تخصصی‌تر نیاز باشد.

اگرچه برای تأیید اثربخشی چای بابونه به مطالعات بیشتری نیاز است، اما به نظر می‌رسد که یک لیوان چای بابونه‌ بتواند به درمان سوء هاضمه کمک کند. تحقیقات نشان داده‌ است که چای بابونه سوزش سر دل و تولید گاز را در دستگاه‌ی گوارش کاهش می‌دهد، با شل کردن عضلات دستگاه‌ی گوارش به بهبود حرکات آن و برطرف کردن نفخ کمک می‌کند و می‌تواند درد را تسکین دهد.

برای تهیه‌ی چای بابونه، یک یا دو کیسه از آن را به‌مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید و در صورت تمایل کمی عسل به آن اضافه کنید.

اگر از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، قبل از نوشیدن چای بابونه با پزشک خود مشورت کنید. بابونه حاوی ماده‌ای است که به‌عنوان ضدانعقاد عمل می‌کند، بنابراین وقتی با رقیق‌کننده‌های خون ترکیب می‌شود ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین