|
| کد مطلب: ۱۰۴۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

ورزشکاران باید چه غذاهایی برای افطار و سحر بخورند

اگر تصمیم بگیرید که هنگام روزه‌داری ورزش کنید باید خوردن غذاهای مناسب و همچنین نوشیدن آب کافی را در اولویت قرار دهید و حواستان به وعده‌های غذایی افطار تا سحر باشد.

ورزشکاران باید چه غذاهایی برای افطار و سحر بخورند

کارشناسان بر این باورند که خوردنی‌های مقوی از جمله آجیل‌ها، تخم‌مرغ، آووکادو، ماهی و مرغ جزو بهترین گزینه‌ها هستند، زیرا شامل پروتئین، فیبر، ویتامین و چربی‌های سالم می‌شوند و افزون بر تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن منجر به افزایش احساس سیری در طول روز می‌شوند و روزه گرفتن را آسان‌تر می‌کنند.

نکته‌ی مهم برای رژیم غذایی در ماه رمضان مصرف کافی پروتئین است. این ماده‌ی مغذی روی بالا نگه داشتن سطح انرژی تأثیر می‌گذارد و همچنین به حفظ توده‌ی عضلانی کمک می‌کند. در صورت عدم مصرف پروتئین کافی نه‌تنها انرژی و انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهید، بلکه با ریزش عضلانی روبه‌رو می‌شوید و تناسب اندامتان را هم نابود خواهید کرد. بنابراین، باید منابع پروتئینی کافی و باکیفیت را در ساعات افطار تا سحر مصرف کنید.

ماده‌ی مغذی دیگری که باید در نظر داشته باشید فیبر است. غذاهای فیبردار از جمله جو دوسر، حبوبات و میوه و سبزیجات تازه هم باید در وعده‌های غذایی افطار تا سحر شما وجود داشته باشند. فیبر دیر هضم می‌شود و کمک زیادی به کاهش احساس گرسنگی می‌کند. همچنین منجر به بالا رفتن سطح انرژی می‌شود تا بتوانید در ماه رمضان به‌آسانی ورزش کنید.

در پایان، یادتان باشد مصرف کربوهیدرات به‌ویژه کربوهیدرات‌های ساده را تا جای ممکن کاهش دهید. حجم اصلی غذاهای شما را باید پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم تشکیل دهند. خیلی از مردم ممکن است تنها به مصرف کربوهیدرات بسنده کرده و روزه گرفتن و ورزش در ماه رمضان را دشوار کنند.

کربوهیدرات‌ها اگرچه جزو مواد مغذی مهم به شمار می‌روند، ولی معمولا زودهضم هستند و منجر به کاهش سطح انرژی می‌شوند. به همین دلیل، کسانی که سحری به سراغ منابع کربوهیدراتی می‌روند معمولا بعدازظهر و غروب حسابی احساس گرسنگی و خستگی می‌کنند.

با در نظر داشتن همه‌ی این‌ها پی می‌بریم باید برای سحر حتما منابع پروتئینی و فیبری مصرف کنید تا در طول روز انرژی کافی داشته باشید و احساس گرسنگی نکنید. از افطار تا پایان شب هم همچنان باید این منابع را مصرف کنید و همچنین حواستان به نوشیدن مایعات کافی باشد تا با کم‌آبی بدن روبه‌رو نشوید.

ارسال نظر

پربازدیدترین