|
| کد مطلب: ۱۰۴۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

بورک اسفناج و پنیر، افطاری مقوی به سبک مردم ترکیه

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه بورک اسفناج و پنیر را به شما آموزش دهیم.

 بورک اسفناج و پنیر، افطاری مقوی به سبک مردم ترکیه

 این غذا یک میان‌وعده و همچنین پیش‌غذای خوشمزه و خوش‌طعم ترکی است که رسپی بسیار آسانی دارد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود.

مواد لازم

مواد مقدار
اسفناج ۵۰۰ گرم
ماست ۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
روغن مایع یک چهارم پیمانه
کره ذوب شده ۲۵ گرم
آب نصف پیمانه
پنیر لاکتیکی یا پنیر خامه‌ای و صبحانه ۲۰۰ گرم
پیازچه ۳ یا ۴ شاخه
پنیر پیتزا ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم
خمیر باقلوا یک بسته ۵۰۰ گرمی

مناسب برای: ۶ نفر

زمان پخت: ۶۰ دقیقه

طرز تهیه بورک اسفناج و پنیر

  1. ابتدا نیم کیلو اسفناج را درشت خرد کرده و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و درب قابلمه را بذارید تا اسفناج‌ها با آب خود نیم‌پز شوند. بعد از ده دقیقه که اسفناج‌ها نیم پز شدند، اجازه دهید تا کامل خنک شوند.
  2. داخل یک ظرف دیگر یک قاشق غذاخوری سرپر ماست ریخته و یک عدد تخم‌مرغ نیز داخل آن بشکنید. یک چهارم پیمانه روغن مایع و ۲۵ گرم کره‌ی ذوب شده را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. نصف پیمانه آب را اضافه کنید تا یک مایع رقیق بدست آید.
  3. ۲۰۰ گرم پنیر لاکتیکی یا پنیر خامه‌ای و یا هر پنیر دیگر را داخل یک ظرف مناسب خرد کنید. سه چهار شاخه پیازچه را خرد کرده و به پنیر اضافه کنید. آب اسفناج‌ها را بگیرید و به پنیر اضافه کنید. همه‌ی مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. صد تا دویست گرم پنیر پیتزا هم به مواد اضافه کنید.
  4. یک بسته ۵۰۰ گرمی خمیر باقلوا یا خمیر فیلو را از یک شب قبل از فریزر خارج کنید و در یخچال قرار دهید تا کاملا یخ زدایی شود (دقت کنید نباید از خمیر یوفکا استفاده کنید). دو لایه از خمیر را به صورت نامنظم داخل سینی سی در چهل قرار دهید.
  5. بعد از اینکه دو لایه از خمیر را کف سینی قرار دادید از سسی که آماده کردید روی خمیرها ریخته و پخش کنید. مقدار سسی که روی خمیرها می ریزید نباید کم باشد.دوباره دو لایه دیگر از خمیرها را کف سینی قرار داده و مقداری سس روی آن بریزید. این کار را تا زمانی که نصف بسته‌ی خمیر تمام شود ادامه دهید.
  6. از مایع اسفناج و پنیر روی خمیرها بریزید. سپس دو لایه خمیر روی مواد قرار داده مقداری سس روی خمیر بریزید و این کار را تا زمان تمام شدن کل خمیرها انجام دهید. در آخر بعد از تمام شدن خمیرها مقدار ضخیم‌تر از سس را روی خمیر ریخته و پخش کنید. روی بورک را می‌توانید با سیاه دانه و کنجد تزیین کنید.
  7. از سی دقیقه قبل فر را با دمای ۲۰۰ درجه داغ کنید. سینی بورک را در طبقه وسط با حرارت از بالا و پایین به مدت سی دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا طلایی شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین