|
| کد مطلب: ۱۰۳۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

ترفندهای آماده کردن بهترین چای برای افطار و سحر

چای محبوب‌ترین نوشیدنی در تمام جهان است. در روزهای خنک نوشیدن یک لیوان چای گرم می‌تواند احساس خوبی به ما بدهد و در روزهای گرم، یک لیوان چای سرد همان چیزی است که برای از بین رفتن عطش تابستانی به آن نیاز داریم.

ترفندهای آماده کردن بهترین چای برای افطار و سحر

در هر حال و روزی نوشیدن چای راه چاره است. اما حتما برای شما هم پیش آمده که در یک کافه، رستوران یا مهمانی یک فنجان چای می‌نوشید که طعمی بسیار عالی‌تر از چای‌های دیگر دارد. حتی ممکن است هر دو از یک نوع چای استفاده کنید اما طعم آن پس از دم کردن متفاوت می‌شود. تمام این‌ها به روش دم کردن چای بستگی دارد.

ترفندهایی برای دم کردن چای به روش حرفه‌ای‌ها

 

  1. حتما از آب تصفیه شده با دستگاه‌ها یا پارچ‌های تصفیه‌ی خانگی استفاده کنید؛ آب تمیز و بدون املاح طعم چای را بهتر می‌کند.
  2. دمای آب را به درستی تنظیم کنید؛ بعضی از چای‌ها باید با آب جوش دم شوند اما بعضی دیگر، مثل چای سبز، به دمای آب جوش حساس هستند و باید از آب با دمای کمتر برای آن‌ها استفاده کرد. پس اگر به شکل جدی اهل چای خوردن هستید بهتر است یک کتری برقی برقی با قابلیت تنظیم دما تهیه کنید.
  3. اجازه ندهید چای بیش از حد دم بکشد؛ اگر چای بیشتر از زمان مورد نیاز دم بکشد تلخ می‌شود. حتما برای دم کردن چای به مدت زمان ذکر شده روی بسته‌بندی توجه کنید. معمولا چای سیاه به ۴ تا ۵ دقیقه زمان برای دم کشیدن نیاز دارد و دمنوش‌ها به زمان بیشتر از ۵ دقیقه. البته همانطور که قبل‌تر ذکر شد فقط چای لاهیجان است که به ۲۰ دقیقه زمان برای دم کشیدن نیاز دارد.
  4. از چای باز استفاده کنید؛ چای‌های کیسه‌ای از باقی‌مانده‌ی برگ‌های شکسته شده یا گرد به جا مانده از برگ‌های چای بعد از فرآوری، تهیه می‌شوند و چای با کیفیتی برای شما آماده نمی‌کنند. برای خرید یک چای با کیفیت به سراغ چای خشکی بروید که برگ‌های آن رول شده و وقتی در آب داغ قرار می‌گیرد به خوبی باز می‌شود.
  5. حتما قوری را گرم کنید؛ انجام این کار یک مرحله‌ی مهم در دم کردن چای است و به بهتر دم کشیدن آن کمک می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین