|
| کد مطلب: ۱۰۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

اگر از بالم لب استفاده می کنید حواستان به این موارد باشد

اگر همیشه از بالم لب استفاده می‌کنید و هنوز لب‌هایتان ترک خورده و دردناک است، بهتر است بدانید با اضافه کردن تعداد دفعات استفاده از بالم لب در طول روز اوضاع بهتر نمی‌شود. متخصصان می‌گویند علت بی فایده بودن بالم لب در از بین بردن ترک لب ها را باید در نوع بالمی که استفاده می‌کنید بجویید، نه مقدار آن.

اگر از بالم لب استفاده می کنید حواستان به این موارد باشد
منبع: روزیاتو |

دکتر مونا گوهارا، دانشیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی ییل، و دکتر برندن کمپ، متخصص پوست در مرکز پوست MDCS نیویورک، به TODAY گفتند که چرا برخی از بالم لب‌ ها بیش از آنکه مفید باشند، مضر هستند.

چهار موردی که در استفاده از بالم لب باید از آنها اجتناب کرد

۱. بالم لبی که باعث ایجاد حس گزگز می‌شود

۲. عطرها

۳. طعم دهنده ها

۴. رنگ

موادی که در بالم لب باید به دنبال آنها باشیم

باید به دنبال موادی بگردید که به حفظ آب در پوست کمک کنند و در عین حال پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارند.

چند ماده وجود دارد که به آبرسانی به لب‌هایتان کمک می‌کند مانند موم زنبور عسل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن نارگیل و کره شی.

همچنین برای محافظت از لب های خود در برابر نور خورشید، باید از بالم لب با SPF استفاده کنید.

به گفته دکتر گوهارا بالم لب ایده آل دارای ترکیبی از مرطوب کننده ها (مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین) است که رطوبت را به داخل پوست می‌کشد، و مواد نفوذناپذیر (مانند کره شی و روغن معدنی) که رطوبت را نگه می‌دارد.

هر چند وقت یکبار باید بالم لب بزنیم؟

دکتر گوهارا می‌گوید تا زمانی که از نوع مناسبی از بالم لب استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را چندین بار در روز استفاده کنید. اما دکتر کمپ می‌گوید بهتر است یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب از بالم لب استفاده کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین