|
| کد مطلب: ۱۰۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

با این روش ها به جنگ آلرژی بهاری بروید

آبریزش بینی، خارش چشم‌ها و عطسه‌های تکان‌دهنده ... تقصیر بهار است! در کشور ما آلرژی بهاری معمولاً از اواخر اسفند شروع می‌شود و تا اوایل تابستان ادامه دارد.

با این روش ها به جنگ آلرژی بهاری بروید
منبع: تبیان |

وقتی در مورد آلرژی بهار صحبت می‌کنیم، منظور گرده‌های درختان است. درخت‌ها در بهار شکوفه می‌دهند و به این معناست که افرادی که به گرده‌های درختان حساسیت دارند در این زمان از سال واقعاً آزرده می‌شوند.

رینیت آلرژی (تب یونجه) و آلرژی‌های بینی می‌توانند بر کیفیت زندگی‌تان اثر زیادی داشته باشند. آلرژی بهاری می‌تواند احساس واقعاً بدی به شما بدهد. چشم‌ها می‌خارند و متورم می‌شوند، بینی‌تان می‌گیرد، زیاد عطسه می‌کنید و ریه‌هایتان تحریک می‌شوند. شدت علائم آلرژی می‌تواند ناتوان‌کننده بشود، شاید نتوانید صبح از تختتان بیرون بیایید، شب نتوانید بخوابید و نتوانید روی کار و درستان تمرکز کنید.

چگونه علائم آلرژی بهاری را کنترل کنید؟

خیلی از داروهای مؤثر آلرژی در داروخانه‌ها موجودند و در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند:

آنتی‌هیستامین‌ها

اسپری‌های بینی

ضداحتقان‌ها

واکسن آلرژی

روش‌های طبیعی کنترل آلرژی را امتحان کنید

اگر به دنبال روش‌های غیردارویی برای کنترل علائم آلرژی‌تان هستید، سینوس‌شورها و بطری‌های مخصوص شستشوی بینی می‌توانند تا حدودی کمک‌کننده باشند. بیشتر این روش‌ها فقط محلول آب‌نمک را به حفره بینی می‌افشانند و اگر درست استفاده شوند بی‌ضررند. فقط حواستان باشد که از آب مقطر استفاده کنید تا دچار عفونت نشوید و از آب سرد هم استفاده نکنید مگر اینکه مشکلی با فریز شدن مغزتان ندارید.
اگر به گیاهان یا گرده درختان حساسیت دارید، کلاً سراغ راهکارهای گیاهی نروید. داروهای گیاهی می‌توانند شرایط را بدتر کنند.
یادتان باشد صرفاً اینکه دارویی گیاهی است دلیل نمی‌شود به آن آلرژی نداشته باشید.

ارسال نظر

پربازدیدترین