|
| کد مطلب: ۱۰۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

۷ رمان فلسفی جذاب که باید در تعطیلات نوروز بخوانید

معنادار بودن داستان‌ها برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی دوست دارند داستانی را بخوانند که مفاهیم عمیق و مهمی داشته باشد و به آن‌ها چیزهای جدیدی را آموزش دهد.

۷ رمان فلسفی جذاب که باید در تعطیلات نوروز بخوانید

به گمان آن‌ها رمان‌ها فقط کتاب‌هایی برای سرگرمی نیستند. نویسندگان زیادی وجود دارند که رمان فلسفی می‌نویسند. در این یادداشت با تعدادی از این رمان‌ها آشنا خواهیم شد. اما پیش از آن درباره اهمیت رمان‌های فلسفی خواهیم گفت.

رمان فلسفی به داستانی گفته میشود که در آن درون‌مایه‌ای مرتبط با فلسفه وجود دارد یا داستان مبتنی بر یک مفهوم فلسفی است و به َآن عینیت داده شده است. برخی از فلاسفه برای تبیین مفاهیم فلسفی از این رمان‌ها استفاده می‌کنند.

نوشتن در این سبک، پیشینه بسیار طولانی‌ای دارد. داستان‌های دی ماجیسترو و حی بن یقظان از نمونه‌‌های اولیه چنین داستان‌هایی هستند. با شروع عصر روشنگری نویسندگان و اندیشمندان بیشتری به سراغ نوشتن رمان فلسفی رفتند. «ولتر» یکی از آن‌هاست. به تدریج نوشتن در چنین سبکی گسترش پیدا کرد و نویسندگان آلمانی و روسی مانند «لئو تولستوی» و « گوته» نیز در این سبک، داستان‌هایی نوشتند. امروزه این سبک طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده است.

چرا باید رمان فلسفی بخوانیم؟

رمان فلسفی می‌تواند به ما کمک کند تا درک بهتری نسبت به برخی از مسائل فلسفی پیدا کنیم. به طور کلی مفاهیمی که در فلسفه به کار می‌روند، پیچیده و سخت هستند و نیازمند آن هستیم که با مثال و توضیح بیشتر با آن‌ها آشنا شویم. این آثار فقط برای خوانندگان مبتدی نیستند. دانشجویان و مدرسان فلسفه نیز می‌توانند با خواندن این آثار، به درک خود از مفاهیم، غنای بیشتری را ببخشند. این آثار به ما کمک میکنند تا افق دید گسترده‌تری را نیز پیدا کنیم.داستان‌های فلسفی، با تعصب و جانبداری نسبت به ایده‌ها به مقابله برمی‌خیزند و وجهه‌ای عاطفی و احساسی به ایده‌های فلسفی می‌دهند.

پیشنهاد کتاب ما برای شما:

۱. کتاب «بیگانه»

۲. کتاب «کوری»

۳. کتاب «مسخ»

۴. کتاب « ماشین اندیشه‌نگار»

۵. کتاب «سمفونی پاستورال»

۶. کتاب «سقوط»

۷. کتاب «سلوک به سوی صبح»

ارسال نظر

پربازدیدترین