|
| کد مطلب: ۹۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

اولین اختلاف نظر رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد

در حالی که رئیس جدید بانک مرکزی در روز انتصاب خود از تثبیت نرخ ارز نیمایی سخن گفت، وزیر اقتصاد اعلام کرد دولت بدنبال تعیین نرخ برای ارز نیست.

 احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت شامگاه امشب شنبه (17 دی‌ماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: با توجه به اینکه کشور از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ یک دوره تورمی چهار ساله را پشت سر گذاشته، ستاد اقتصادی دولت به دنبال این است که همه ابزارها برای مهار تورم را در دست بگیرد و اول هم از دولت شروع و سعی کرد کسری‌های بودجه خود دولت را مدیریت کند و دوم، از شبکه بانکی شروع و خلق پول بی‌ضابطه در شبکه بانکی کشور را مدیریت کرد.

وی افزود: در سومین مورد هم سعی شد عواملی که می‌توانست موجب انتظارات تورمی در آینده شود، مانند موضوع ارز را مدیریت کند؛ متاسفانه در آبان و آذر تا امروز دچار نوساناتی در بازار ارز شدیم. سیاست ستاد اقتصادی دولت در حوزه ارز ایجاد ثبات در بازار ارز است.

سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: دولت به دنبال تثبیت نرخ از روی یک رقم خاص نیست و به دنبال ایجاد ثبات بازار ارز در حول سامانه نیما است. ما باید بتوانیم اکثریت واردات کشور را در سامانه نیما و با نرخی که در این سامانه براساس اقتضای اقتصاد کشور تعیین می‌شود، مدیریت کنیم و هم صادرکنندگان و هم واردکنندگان، ارزهای خود را به سامانه نیما بیاورند، بنابراین اکثریت کالاهای کشور از سامانه نیما و با نرخ‌هایی که بانک مرکزی مدیریت خواهد کرد، وارد می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین