|
| کد مطلب: ۹۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

وام مسکن در تهران چه قدر هزینه دارد؟

وام مسکن یکی از تسهیلاتی است که دولت برای خریداران ملک پرداخت می‌کند؛ اما حالا هزینه دریافت و خرید اوراق تسه تا حدی بالا رفته است که برخی متقاضیان از دریافت وام منصرف می‌شوند.

وام مسکن در تهران چه قدر هزینه دارد؟
منبع: تجارت نیوز |

وام‌های مسکن تا همین چند سال گذشته حدود ۸۰ درصد از هزینه خرید ملک را پوشش می‌دادند اما حالا با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن به‌ویژه در شهر تهران دایره شمول این وام‌ها برای خرید مسکن تا ۳۰ درصد و حتی کمتر از آن کاهش پیدا کرده است.

یکی از این وام‌های مسکن تسهیلاتی است که با خرید اوراق تسه پرداخت می‌شود و از تیرماه ۱۴۰۱ هزینه دریافت آن در شیبی افزایشی قرار گرفته است.

هزینه دریافت وام مسکن

مجردها برای دریافت ۲۸۰ میلیون تومان وام ملزم به خرید ۴۰۰ برگه و متاهل‌ها ملزم به خرید ۸۰۰ ورق تسه هستند و هزینه هر برگه از این اوراق تقریبا ۱۲۰ هزار تومان است.

بنابراین مجردها ۴۸ میلیون تومان و متاهل‌ها ۹۶ میلیون تومان باید برای این منظور بپردازند. این در حالی است که برخی شعب بانک‌ها تعداد برگه‌ها را بیشتر از این حد اعلام می‌کنند.

طبق تحقیقات میدانی تجارت‌نیوز هزینه اوراق تسه تنها هزینه برای دریافت این وام نیست. متقاضیان باید در محضرخانه‌ها هم هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان برای تحویل سند رهنی پرداخت کنند.

منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

پربازدیدترین