|
| کد مطلب: ۱۱۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

آیا خرید یا فروش طلا در ترکیه منطقی است؟

در سال‌های گذشته تمایل برای فروش طلاهای خریداری شده در ایران توسط مسافران در ترکیه بسیار افزایش داشته و سوالات زیادی درباره‌ی نحوه فروش طلا در ترکیه مطرح شده است.

آیا خرید یا فروش طلا در ترکیه منطقی است؟

 باید بدانید که قیمت طلا یک قیمت واحد و جهانی است. به همین دلیل شما در هر کشوری طلاهای خود را بفروشید به یک میزان پول دریافت می‌کنید. قیمت طلا براساس دلار محاسبه می‌شود و همانطور که در ایران معادل ریالی آن را دریافت می‌کنید در ترکیه هم معادل لیره‌ای آن را می‌گیرید. پس هیچ سودی با فروش طلا در ترکیه نخواهید داشت.

اما دو نکته‌ی مهم در این میان وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید. اول اینکه خروج طلا به هر شکلی از کشور جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد. نکته‌ی دوم درباره‌ی سکه‌های طلای ضرب شده در داخل ایران است. قیمت سکه‌های طلا در ایران بالاتر از قیمت میزان طلای به کار رفته در آن است که به آن حباب سکه می‌گویند. هرچه سکه کوچک‌تر باشد حباب قیمتی بزرگ‌تری دارد. پس با فروش سکه‌ی طلا در ترکیه شما ضرر هم می‌کنید.

با توجه به این موارد می‌توان اینطور نتیجه گرفت که فروش طلا در داخل سود مطمئن‌تری به شما می‌دهد و عملی هم بر خلاف قانون انجام نداده‌اید. پس بهتر است حسابی از سفر خود لذت ببرید و به جای استراحت خودتان را درگیر فروش طلا نکنید.

اگر هم به فکر خرید طلا در ترکیه هستید باید بگوییم که باز هم تفاوت چندانی با خرید آن در ایران ندارد. شما طلا را به قیمت روز جهانی می‌خرید و فرقی نمی‌کند برای دریافت آن لیره پرداخت می‌کنید یا ریال. بالاخره شما در حال خرید براساس قیمت دلاری آن هستید. پس اگر با هدف سرمایه‌گذاری و سودآوری می‌خواهید در ترکیه طلا بخرید بهتر است این کار را انجام ندهید.

ارسال نظر

پربازدیدترین