|
| کد مطلب: ۱۰۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

دستور وزیر اقتصاد‌ برای صدور ۷ روزه مجوز ترخیص کالا از گمرکات

وزیر ‌اقتصاد‌ با اشاره به تاخیر در ترخیص کالا در گمرکات گفت: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود.

 دستور وزیر اقتصاد‌ برای صدور ۷ روزه مجوز ترخیص کالا از گمرکات

 

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از گمرک آبادان، با اشاره به تاخیر در ترخیص کالا در گمرکات اظهار داشت: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود و پس از اعلام‌ نتیجه و صدور مجوز، گمرک باید کمتر از 48 ساعت کالا را ترخیص کند چرا که این روش مانع از رسوب طولانی مدت کالا در مبادی ورودی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ‌اظهار داست: در سفر سال گذشته پیگیر ساماندهی مسئله سفرهای لنج‌داران و واردات کالاهای آنها بودیم که در قالب ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخش‌نامه خوبی برای اینگونه فعالیت‌ها صادر شده است.

خاندوزی ادامه داد: وزارت صمت هم در مورد ورود این کالاها و زمان‌بندی ورود آنها موافقت لازم را داده که در جلسه هیئت دولت نیز این موضوع مطرح و وزارت کشور ملاحظاتی روی بخشنامه جدید داشته است؛ به همین دلیل این مجوز مشمول تاخیر زمان شد اما امیدواریم وزارت کشور و ستاد مبارزه قاچاق کالا به سرعت اختلافات را حل و فصل کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اینکه در بخشی از گمرکات منطقه، نواقصی گریبانگیر رویه ترخیص کالا شده است، اظهار داشت: در موضوع تعداد و ترکیب سفرها و فهرست کالا یا توجه به اینکه مسئولیت تایید آنها با وزارت صمت است؛ نمایندگان مجلس اظهار داشتند که توافقات اولیه با وزارت صمت صورت گرفته بنابراین همکاری وزارت صمت و وزارت کشور نهایی کننده این مسئله خواهد بود.

وی گفت: چنانچه اسناد کامل باشد در کوتاه‌ترین زمان باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیرد و کالاها در انبارهای گمرک رسوب کمتر رسوب پیدا کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین