|
| کد مطلب: ۹۸۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

مورا: حفظ کانال‌‌‌های ارتباطی با ایران دشوار شده است

این عوارض که چندسالی است از فروش بازی‌های خارجی دریافت می‌شود، سال گذشته آورده احتمالی 200 میلیارد تومانی برای دولت داشت.

مورا: حفظ کانال‌‌‌های ارتباطی با ایران دشوار شده است
منبع: دیجیاتو |

 

 
 
تاریخ چاپ:
 
شماره خبر: ۳۹۴۸۷۹۹
انتخاب: مذاکره‌‌‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌‌‌ای تاکید کرد که متن احیای توافق هسته‌‌‌ای (برجام) از پاییز سال گذشته آماده شده است. به گزارش میدل ایست نیوز، «انریکه مورا»، مذاکره‌‌‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌‌‌ای، در مصاحبه با نشریه آلمانی «اینترناسیوناله پولیتیک» گفت که ایران در آن زمان خواستار بسته شدن پرونده پادمانی شده بود اما «امروز شاید برای بازگشت به توافق هسته‌‌‌ای به‌عنوان وسیله‌‌‌ای برای خروج از مشکلات داخلی‌‌‌اش آماده‌‌‌تر باشد.»

 او ادعا کرد که تهران خود را در «قلب یک توفان قرار داد که خودش آن را ایجاد کرده بود». به‌گفته مورا، امروز ایران بازگشت به توافق هسته‌ای را آسان‌ترین راه برون‌رفت از این توفان می‌داند اما حقیقت این است که چارچوب مناسبی برای آن موجود ندارد. وی افزود که ایران درگیر سه مساله اصلی شد که اولین آنها اعتراضات داخلی در پی مرگ «مهسا امینی» بود که «بیش از آنچه انتظار می‌‌‌رفت طول کشید» و این «طبعا در میان کشورهای غربی پیامدهایی داشت و به وجهه حکومت ایران آسیب زد». مورا افزود که مساله دوم که برای اروپا اهمیت بسیاری دارد روابط نظامی ایران با روسیه و تامین پهپاد برای مسکو است و تاکید کرد که این مساله «پرمخاطره‌‌‌ترین مساله برای اروپا در پرونده ایران» است. مورا گفت: «اوضاع بسیار بد است، ما همه کانال‌‌‌های ارتباطیمان را حفظ می‌‌‌کنیم اما این کار خیلی سخت شده است.» این اظهارات در حالی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌‌‌شنبه اعلام کرد که حجم ذخایر اورانیوم غنی‌‌‌سازی‌‌‌شده ایران ۱۸ برابر میزان توافق‌‌‌شده در برجام است.

ارسال نظر

پربازدیدترین