|
| کد مطلب: ۹۸۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

در دو سال گشته ارزش معاملات صنعت بازی از ۱۱۵ میلیارد دلار گذشته است

در این چند سال اخیر ما شاهد قراردادهای بسیار زیادی در دنیای گیمینگ بودیم. از قراردادهای کوچک مثل خرید شرکت‌های مستقل (Indie) توسط شرکت‌های بزرگ گرفته تا قراردادهای بسیار حجیمی مثل مایکروسافت و اکتیویژن-بلیزارد (Activision-Blizzard) که هنوز نهایی نشده است. همه این قراردادها برای شرکت‌ها هزینه‌بر بوده و به همین دلیل ارزش بسیار زیادی دارند.

در دو سال گشته ارزش معاملات صنعت بازی از  ۱۱۵ میلیارد دلار گذشته است

حال طبق چیزی که اعلام شده ارزش تمامی این قراردادها حدود ۱۱۵.۳ میلیارد دلار است. در این گزارش تمامی تراکنش‌های مهم مثل سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، ادغام‌ها و البته خریدها در نظر گرفته شده است. همین باعث شده تا به این رقم هنگفت ۱۱۵ میلیارد برسند.

در گزارش ذکر شده که حدود ۷۱ میلیارد دلار از این مبلغ، مربوط به خریدها و ادغام‌ها بوده است. نکته اینجاست که در این رقم قراردادهای نیمه کاره مثل ماجرای مایکروسافت و اکتیویژن حضور ندارد. مگرنه ارزش آن ۶۸.۷ میلیارد دلار بوده که مبلغ بسیار زیادی برای خرید یک شرکت گیمینگ است.

ارزش قراردادهای خصوصی حدود ۱۳.۳ میلیارد دلار بوده است. از طرفی ارزش قراردادهای عمومی نزدیک به ۳۰.۸ میلیارد دلار بوده که قابل توجه است. سال ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین سال خرید و فروش در دنیای گیمینگ بوده است. به این معنا که در این سال ما شاهد ۵۵.۳ میلیارد دلار تراکنش بودیم که ۳۳.۱ میلیارد از آن مربوط به خرید و ادغام بوده است.

تمامی موارد ذکر شده در این سه سال رشد بسیار زیادی داشتند. از قراردادهای عمومی گرفته که ۵۷ درصد رشد داشته تا خرید و ادغام که ۲۱۱ درصد رشد داشته است. البته سرعت این رشد در سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است. به این معنا که ما شاهد ۱۷ درصدی در خرید و فروش‌ها و افت ۳۱ درصدی در سرمایه‌گذاری‌های خصوصی بودیم.

بیشترین موفقیت را در زمینه پشتیبانی و فروش شرکت Makers Fund داشته که ۵۳۳ میلیون دلار در این ۳ سال بدست آورده است. از طرفی نزدیک به ۱۴ قرارداد هم در این ۳ سال داشته است. انتظار می‌رود که سال ۲۰۲۳ سال آرامی برای دنیای گیمینگ باشد. البته امکان دارد که ما شاهد قراردادها و سرمایه‌گذاری‌های بسیار عجیب باشیم.

به طور کلی بحث خرید شرکت‌های کوچک یا شرکت‌های دیگر یک شمشیر دولبه است. موفقیت یک شرکت پس از خریداری شدن توسط یک کمپانی به عملکرد کمپانی بستگی دارد. به این معنا که اگر کمپانی‌های خریدار آزادی عمل به تیم سازنده بدهند، عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. این در صورتی است که اگر کمپانی تیم سازنده را محدود کند، این شرکت رفته رفته از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

پربازدیدترین