|
| کد مطلب: ۱۱۶۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

شکایت سازنده تجهیزات تراشه آمریکا از جاسوسی رقیب چینی

شرکت اپلاید متریال از یک رقیب چینی به دلیل تلاش ۱۴ ماهه برای سرقت برخی از ارزشمندترین اسرار این شرکت از جمله استخدام کارکنان این شرکت آمریکایی و انتقال طراحی های تجهیزات نیمه رسانا، شکایت کرد.

شکایت سازنده تجهیزات تراشه آمریکا از جاسوسی رقیب چینی
منبع: ايسنا |

شرکت اپلاید متریال که بزرگترین تامین کننده تجهیزات تراشه سازی در آمریکاست، شرکت ماتسون که در فرمونت کالیفرنیا مستقر است و در سال ۲۰۱۶ توسط مرکز سرمایه گذاری صنعت نیمه رسانای ای تاون دراگون پکن خریداری شده است را متهم کرده است ۱۷ مهندس ارشد این شرکت را در بیش از یک سال گذشته استخدام کرده است.

طبق مدارکی که اپلاید متریال به دادگاه ارائه کرد، این افراد شامل مدیر ارشد بخش و محققانی بوده اند که سال ها همکاری کرده اند و از اطلاعات حساس فرآیند تراشه سازی و نقشه راه فناوری این شرکت مطلع بوده اند.

اپلاید متریال در سال ۲۰۲۲ از شرکت ماتسون و همچنین آخرین کارمندی که از این شرکت خارج شد و در نهایت شواهدی از جاسوسی را به دست این شرکت داد، شکایت کرد.

مرکز سرمایه گذاری صنعت نیمه رسانای ای تاون دراگون پکن مورد حمایت و اداره دولت پکن قرار دارد.

این شکایت که پیش از این گزارش نشده بود، در حالی جریان یافته که نگرانی ها نسبت به میزان تمایل چین برای دور زدن تحریمهای آمریکا و به دست آوردن توانمندی های لازم برای ساخت یک صنعت تراشه در کلاس جهانی، افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ماتسون منکر هر گونه ارتکاب خلاف شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین