|
| کد مطلب: ۱۱۶۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

هشدار ژنرال ارشد آمریکایی درباره جنگ با ایران

ژنرال ارشد آمریکایی گفته است که بحران خاورمیانه و جنگ با ایران می‌تواند تمرکز استراتژیک ایالات متحده بر چین را از مسیر خارج کند.

هشدار ژنرال ارشد آمریکایی درباره جنگ با ایران
منبع: مهر |

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال الکس گرینکویچ، رئیس فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا هرگونه بحران و جنگ جدید در غرب آسیا را به ضرر منافع واشنگتن دانست و گفت: «شروع جنگ با ایران یا سایر بحران‌ها در خاورمیانه می‌تواند توجه نظامی و استراتژیک ایالات متحده را از هدف اولویت‌دار خود یعنی واکنش به چین به عنوان رقیب اصلی خود در منطقه منحرف کند.»

گرینکویچ روز چهارشنبه در اجلاس فناوری دیفنس وان گفت: «در صورت وقوع جنگ با ایران، خاورمیانه می‌تواند تمرکز ما بر چین را از مسیر خارج کند. چین ۴۲ درصد از واردات نفتی و هیدروکربن خود را از طریق خلیج فارس و با عبور از تنگه هرمز دریافت می‌کند.»

این ژنرال ارشد نظامی آمریکا گفت: «همانطور که هزاران موشک می‌تواند کشور موردنظر را هدف قرار دهد، ایران نیز هزاران موشک را در مرزهای جنوبی خود مستقر کرده است تا از دسترسی آمریکا به امکانات دریایی و هوایی خود در منطقه جلوگیری کند، تصور کنید خلیج فارس به دریاچه چین تبدیل شود… پیامدهای آن چیست؟»

همزمان، «کارن ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران مدعی شد که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد و اولویت واشنگتن در برابر ایران میز گفتگو و دیپلماسی است.

این مقام آمریکایی همزمان به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و گفت: سیاست ما در مقابل ایران تغییر نکرده است. ما بر محدود کردن رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار با همکاری نزدیک با متحدان خود متمرکز بوده ایم، اگرچه دولت بایدن موضوع تبادل زندانیان آمریکایی را جدی می‌گیرد. در طول دو سال گذشته ما توانسته ایم بیش از ۱۲ آمریکایی بازداشت شده را آزاد کنیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین