|
| کد مطلب: ۹۳۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

ادامه سفر همسایه‌ها به ایران

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این‌که در دو ماه مهر و آبان بیش از ۶۰۰ هزار تبعه و گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه بودند، گفت: همه تخم‌مرغ‌ها را نباید در سبد کشورهای غربی و اروپایی بگذاریم. آن‌ها با هر اتفاقی اتباع خود را از کشور ما فرا می‌خوانند.

ادامه سفر همسایه‌ها به ایران

حرمت‌الله رفیعی در شرح وضعیت سفر درحال حاضر با توجه به آمارها و اظهارات رسمی درباره لغو و کاهش سفرهای داخلی و بین‌المللی ، گفت: با وجود آن‌که گفته شد جریان ورود گردشگر به ایران افت شدید داشته است، اما با استناد به ویزاهای صادر شده در ماه مهر ۳۲۰ هزار نفر و در آبان‌ماه ۳۱۰ هزار نفر به ایران سفر کردند. طبیعتا بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه بودند.

او تمرکز صرف بر گردشگران اروپایی و کشورهای غربی را رویه‌ای نامطمئن دانست و گفت: این کشورها با هر اتفاقی، روابط توریستی خود را با ایران کاهش می‌دهند و اتباع خود را از ایران فرامی‌خوانند، اما آیا شنیده‌اید عراق، عمان و قطر و یا دیگر کشورهای همسایه حتی جمهوری آذربایجان چنین کاری با ایران انجام دهند؟

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پاسخ به اظهارنظرهایی مبنی بر این‌که "کاهش پروازهای داخلی بویژه پس از کرونا عامل نابرابری عرضه و تقاضا  شده و کمبود صندلی پرواز به معنای افزایش تقاضا و سفر مردم نیست"، گفت: استناد ما اظهارات رییس سازمان هواپیمایی و وزیر راه است که می‌گویند پروازها افزایش داشته است. این آماری هم که من می‌دهم براساس صندلی پرواز است، حال امکان دارد شرایط سفر با تور و یا سفرهای زمینی متفاوت باشد.  

ارسال نظر

پربازدیدترین