|
| کد مطلب: ۱۱۷۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

تمامش کنید؛ برای دور زدن قانون به عربستان بازیکن نفروشید!

ماجرای فروش بازیکنان چلسی به عربستانی ها با قیمت‌های گزاف تردیدها در مورد مالکیت این باشگاه را زیاد کرده است.

تمامش کنید؛ برای دور زدن قانون به عربستان بازیکن نفروشید!

نقل و انتقالات پرهیاهوی لیگ عربستان در ماه های گذشته باعث شده تا بسیاری از چهره‌های شاخص فوتبال در اروپا در این رابطه موضع گیری کنند.

بیشترین اتهام در این زمینه متوجه تیم چلسی است که گفته می شود به دلیل نزدیکی مالکان آن با عربستانی ها یا به عبارت دقیق تر دست داشتن عربستانی ها در مالکیت این تیم، بازیکنان خود را با قیمتهای سنگین به تیمهای عربستانی می فروشد تا از این طریق درآمد بالایی از طریق فروش بازیکنان به دست آورد و تراز مالی خود را مثبت کند تا از نظر رعایت قانون فیرپلی مالی یوفا به مشکل نخورد.

در این بین، گری نویل که پیش‌تر هم خواهان بررسی فیرپلی مالی در خصوص باشگاه‌های شاغل در انگلیس شده بود، حالا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی مدعی شده باید تا زمان مشخص شدن تکلیف مالکیت چلسی و سهم داشتن یا نداشتن کنسرسیوم عربستانی در مالکیت آن، فروش بازیکن از لیگ برتر انگلیس به باشگاه‌های عربستانی ممنوع شود: «لیگ برتر باید فورا انتقال بازیکن به عربستان سعودی را تحریم کند تا اطمینان حاصل شود که به یکپارچگی بازی‌ها لطمه‌ای وارد نمی‌شود. پس از انجام این فرایند بدیهی است که نقل و انتقالات می‌تواند دوباره بلامانع شود. اما من معتقدم، در این لحظه از زمان، نقل و انتقالات باید متوقف شود تا زمانی که ساختار مالکیت چلسی را بررسی کنید و اینکه آیا معاملات نقل و انتقالاتی برای باشگاه‌های انگلیسی مناسب است یا خیر.»

گفتنی است در هفته جاری صحبت‌هایی مبنی بر نقش داشتن یک کنسرسیوم عربستانی در مالکیت باشگاه چلسی همزمان با نیوکسل مطرح شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین