|
| کد مطلب: ۱۱۶۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

مجمع پرسپولیس برای آمار مخفی درویش!

با ابقای درویش رکورد منفی متوسط هر سال یک مدیرعامل برای پرسپولیس سرانجام از بین خواهد رفت.

مجمع پرسپولیس برای آمار مخفی درویش!
منبع: ورزش3 |

باشگاه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر 21 مدیرعامل را بر صندلی مدیریت باشگاه داشته تا متوسط حدود هر سال یک رئیس را در ساختمان باشگاه تجربه کند که آماری ناامیدکننده از نظر ثبات محسوب می‌شود. به عبارتی تنها 9 مدیرعامل در پرسپولیس یک سال یا بیشتر بر این باشگاه حکمرانی کردند.

به عبارتی در تاریخ لیگ برتری پرسپولیس، 12 مدیرعامل کمتر از یک سال در این باشگاه حضور داشتند و حتی برای یک فصل کامل نیز نتوانستند در جمع سرخپوشان حضور داشته باشند که در این بین نفرات مشهوری هم دیده می‌شود.

نکته جالب اینکه در بین مدیران عامل پرسپولیس، حبیب کاشانی و محمدحسین انصاری‌فرد تنها نفراتی هستند که برای بیش از یک دوره به عنوان مدیرعامل منصوب شدند که البته به نظر می‌رسد دوره نخست مدیرعاملی آنها با توفیق بیشتری همراه بود. نکته جالب اینکه حتی در یکی از نظرسنجی‌های هواداری پرسپولیس، دوره دوم مدیریت انصاری‌فرد به همراه حمیدرضا سیاسی و ایرج عرب، با کمترین رای هواداری، به عنوان بدترین دوره انتخاب شد.

 پرسپولیس

* رکورددار مدیریت در پرسپولیس

علی اکبر طاهری، رکورددار مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس است. او که پیش از لیگ پانزدهم بر این جایگاه جلوس کرد، تا اواسط لیگ هفدهم در این جایگاه حضور داشت و به عنوان پایه‌گذار پرسپولیسِ برانکو شناخته می‌شود و رابطه خوبی هم با برانکو داشت. او یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی با سرخپوشان تجربه کرد اما پرونده مهدی طارمی و محرومیت فیفا باعث شد تا وزارت ورزش ساده‌تر او را از این جایگاه کنار بزند.

بعد از طاهری نام محمد رویانیان دیده می‌شود که او هم به واسطه نیروی اجتماعی هواداران پرسپولیس بیش از 2 سال بر تخت مدیریت نشست. اکبر غمخوار، حبیب کاشانی و محمدحسین انصاری‌فرد سه مدیرعامل دیگری بودند که رکورد خوبی در باشگاه پرسپولیس ثبت کردند. جالب اینکه هیچ یک نتوانستند با سرخپوشان قهرمان لیگ برتر شوند.

1- علی اکبر طاهری (دو سال و 7 ماه)

2- محمد رویانیان (دو سال و 5 ماه)

3- اکبر غمخوار (دو سال)

4 - حبیب کاشانی (یک سال و 11 ماه) - دوره دوم

5- محمدحسن انصاری‌فرد (یک سال و 6 ماه) - دوره اول

 پرسپولیس

* دو قهرمان پشت سر رضا درویش

رضا درویش اخیرا موفق شد آمار خود را از حمیدرضا گرشاسبی و حبیب کاشانی بهبود بخشد. درویش حالا با تمدید یک ساله مدیریتش فرصت این را خواهد داشت تا حتی از علی اکبر طاهری هم پیشی بگیرد و بر صدر جدول مدیرعاملی این باشگاه برسد.

جالب اینکه در رتبه هفتم نام حمیدرضا گرشاسبی دیده می‌شود که به عنوان نایب طاهری جانشین او شد. گرشاسبی هم آرزوهای دور و درازی با پرسپولیس داشت اما مسئله بازنشستگی سد راه این مدیرعامل شد تا به سرعت باشگاه پرسپولیس را ترک کند. حبیب کاشانی هم در یک سال مدیریت دوره اولش با افشین قطبی به عنوان قهرمانی رسید.

6- رضا درویش (یک سال و 5 ماه)

7- محمدرضا گرشاسبی (یک سال و یک ماه)

8- حبیب کاشانی (یک سال) - دوره اول

9 - حجت اله خطیب (یک سال)

10- جعفر سمیعی (10 ماه)

پرسپولیس

* مردان جنجالی با کمتر از یک سال سابقه

عباس انصاری‌فرد، برادر محمدحسن، کمتر از یک سال مدیرعامل پرسپولیس بود. او در لیگ هشتم عنان کار را در اختیار گرفت اما نتایج ضعیف در لیگ برتر باعث بروز اعتراضات هواداری نسبت به این مدیر تازه درگذشته سرخپوشان شد. در نهایت شکست برابر بنیادکار، تیر آخر را بر پیکره انصاری‌فرد زد تا او با شعار «حیا کن، رها کن» باشگاه را ترک کند.

مدیر بعدی پرسپولیس ایرج عرب است که نامش با جدایی برانکو ایوانکوویچ و اعتراضات 5 روزه هواداران پرسپولیس در مقابل ساختمان باشگاه در آمیخته است. با این حال عرب مدعی است که او بعد از برانکو یک سرمربی خوب (کالدرون) استخدام کرد و بازیکنان بزرگی را هم به خدمت گرفت. مهدی رسول پناه نامی است که شاید خودش هم انتظار نداشت در باشگاه پرسپولیس به صندلی مدیریت برسد اما تصدی بر ریاست هیئت مدیره و اختلاف با انصاری‌فرد باعث شد تا او در نیمه لیگ بیستم مدیرعامل پرسپولیس شود و حتی جام قهرمانی را هم لمس کند.

11- عباس انصاری‎‌فرد (9 ماه)

12- ایرج عرب (9 ماه)

13- مهدی رسول‌پناه (7 ماه)

14- داریوش مصطفوی (6 ماه)

15- حمیدرضا سیاسی (6 ماه)

پرسپولیس

* از مدیر سپاهان تا ستاره‌های سابق پرسپولیس

احتمالا هواداران پرسپولیس فراموش کرده‌اند اما در دوره بحرانی سرخپوشان در حوالی بهمن 1392 و پس از برکناری محمد رویانیان، این علی پروین بود که مدیرعامل پرسپولیس شد و سه ماه در این جایگاه حضور داشت اما اوضاع به حدی بهم ریخته بود که پروین عطای ریاست در پرسپولیس را به لقایش ببخشد.

جالب اینکه علی رحیمی، مدیرعامل پرسروصدای سپاهان، نیز حدود 5 ماه در پرسپولیس مدیریت کرد اما کار او هم با دخالت یک رییس هیئت مدیره (سیاسی) به پایان رسید و او به همراه علی دایی، از پرسپولیس رفت. جالب اینکه محمدحسین نژادفلاح، مردی که برانکو را به ایران آورد، تنها یک ماه در باشگاه پرسپولیس حضور داشت. مجموع دوران مدیریت این شش نفر، تنها دو سال است!

16- محمدحسن انصاری‌فرد (6 ماه) - دوره دوم

17- علی میرزایی (6 ماه)

18- علیرضا رحیمی (5 ماه)

19- علی پروین (3 ماه)

20- مجید صدری (3 ماه)

21- محمدحسین نژادفلاح (1 ماه)

پرسپولیس

ارسال نظر

پربازدیدترین