|
| کد مطلب: ۱۱۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

حسینی از استقلال رفتنی شد؟

تیم فوتبال استقلال در حالی با کسب عنوان سومی به کار خود در لیگ برتر فصل گذشته پایان داد که برای فصل جدید رقابت‌ها همچنان وضعیت این تیم در عرصه‌های مدیریتی و فنی نامشخص است. این درحالی است که با وجود تعیین‌تکلیف کادر مدیریتی، هر روز نام یک سرمربی به‌عنوان گزینه جایگزینی ریکاردو ساپینتو شنیده می‌شود. با این حال همچنان تیم مدیریتی این باشگاه و در راس آنها حجت کریمی هنوز برای انتخاب سرمربی جدید به جمع‌بندی لازم نرسیده و همین امر باعث شده تا نیمکت این تیم تا به امروز بلاتکلیف باشد.

حسینی از استقلال رفتنی شد؟

با این احوال شاید تا زمانی که تکلیف کادرفنی آبی‌ها مشخص نشده باشد نتوان درباره کادر بازیکنان این تیم برای فصل بعدی با قطعیت صحبتی را مطرح کرده یا خبری را منتشر کرد اما صحبت با نزدیکان باشگاه از یک‌سو و بررسی وضعیت گذشته و فعلی برخی آبی‌پوشان از سوی دیگر نشان می‌دهد پیش‌بینی برخی تغییر و تحولات در بین کادر بازیکنان استقلال برای فصل بعدی گریز‌ناپذیر باشد. 

فصل قبل و زمانی که هنوز ساپینتو سرمربی استقلال بود درباره لزوم تغییرات و تقویت این تیم در 4 پست مختلف در گزارشی به این موضوع اشاره کردیم که استقلالی‌ها در صورت تداوم همکاری با سرمربی پرتغالی در 4 پست دروازه‌بان، دفاع میانی، دفاع چپ و نوک خط حمله با تغییراتی مواجه خواهند شد. البته این بدان معنا نیست حالا که ساپینتو از استقلال جدا شده و هنوز خبری از سرمربی جدید نیست استقلالی‌ها نقاط ضعف فصل گذشته خود را نادیده بگیرند و مطمئنا با حضور هر سرمربی داخلی یا خارجی دیگری، برخی تغییرات و جدایی بعضی از بازیکنان از استقلال برای فصل بعدی قریب‌الوقوع و بسیار محتمل به نظر می‌رسد. 

 حسینی راهی جز جدایی ندارد مگر... 

استقلال فصل گذشته در حالی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از دست داد که برخلاف فصل قبلی، روزهای روشن و مطمئنی را در قفس توری خود تجربه نکرد. در این بین سیدحسین حسینی، کاپیتان این تیم که در فصل سیزدهم اولین بازی خود را برای استقلال انجام داده و سابقه حدود یک دهه بازی در این تیم را در کارنامه دارد، در روزهای پایانی فصل با عملکرد ضعیف خود باعث شد تا انتقادات زیادی از عملکرد وی در محافل رسانه‌ای و هواداری به ثبت برسد. 

با این وجود کاپیتان استقلال بعد از رقابت‌های جام جهانی کمتر به روزهای خوش گذشته بازگشت و حتی جایگاه خود در تیم ملی را هم از دست داد. او را که یکی از 6 بازیکنی است که برای فصل بعدی قراردادش با استقلال به اتمام می‌رسد باید یکی از جداشده‌های نسبتا قطعی این تیم بعد از حدود یک دهه حضور در این تیم بدانیم. سید آبی‌ها که در فصل گذشته موافقت خود فقط برای تمدید یک‌فصله قراردادش را اعلام کرده بود، بعد از پایان فصل بیست‌و‌دوم بازیکن آزاد به شمار رفته و حالا دست باشگاه برای قطع همکاری با این بازیکن باز خواهد بود. 

در این خصوص از یک سو صحبت از حضور یک گلر شش‌دانگ و طرازاول برای فصل آینده در جمع استقلالی‌ها به گوش می‌رسد و از سوی دیگر رقم بالای قرارداد حسینی باعث شده است تا مدیران باشگاه تمایل داشته باشند فقط برای جذب یک گلر مطرح دست به جیب شوند که احتمالا این گزینه حسینی نخواهد بود. 

در این خصوص شنیده می‌شود اگر‌چه جدایی حسینی تا حد زیادی قطعی است اما شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد درصورتی‌که حسینی در ابتدا قرارداد خود را تعدیل کرده و از سوی دیگر حاضر به همکاری با یک گلر دیگر در سطح و اندازه‌های خود شود، این احتمال وجود خواهد داشت که او در ادامه یک دهه حضور در استقلال باز هم در این تیم ماندگار شود. با این وجود با توجه به شناخت از روحیات حسینی که حاضر نمی‌شود در فضایی توام با آرامش با رقیبی مطرح کار کرده و احیانا نیمکت‌نشین شود، می‌توان این گمانه‌زنی را از حالا مطرح کرد که باید حسینی را نخستین جدا‌شده قطعی آبی‌ها برای فصل جدید بدانیم. 

 سرنوشت متفاوت بوشهری‌ها برای فصل بعدی

محمد ‌محبی و مهدی قایدی، زوج بوشهری استقلالی‌ها در فصل گذشته درخشش چشمگیری داشته و با گل‌ها و عملکرد خود تا روزهای پایانی فصل این تیم را در دو جام در کورس و امیدوار به کسب جام نگه داشتند. 

با این حال سرنوشت این دو بازیکن که یکی از اروپا و دیگری از امارات به صورت قرضی راهی استقلال شدند همچنان برای فصل بعدی و تداوم همکاری با این باشگاه نامشخص است. 

سرپرست باشگاه استقلال نیز روز گذشته درباره آخرین وضعیت این دو بازیکن و پیشنهاد باشگاه‌‌های اماراتی به محبی و قایدی مدعی شده بود: «محبی قرارداد دارد، ولی قایدی باید به تیمش برگردد و تیمش تصمیم بگیرد و این دست ما نیست. قایدی یک‌ساله قرضی به استقلال آمده بود و باید برگردد و ما باز برویم مذاکره کنیم و اگر موفق شویم، به استقلال برمی‌‌گردد، وگرنه دست ما نیست. ما با محبی قرارداد داریم. اگر مبلغ 600 هزار دلاری پرداخت کنیم محبی متعلق به باشگاه استقلال می‌شود و تا الان این مبلغ را پرداخت نکرده‌ایم.»

البته شنیده می‌شود استقلالی‌ها در توافقی جدید قرار است طی 3 قسط مبلغ رضایتنامه 600 هزار دلاری محبی را پرداخت کنند. با این حال درباره این بازیکن بوشهری شنیده می‌شود او علاقه‌مند است در استقلال مانده و برای فصل بعدی نیز در این تیم به کار خود ادامه بدهد. 

همچنین از دو تیم روسیه‌ای و سپاهان اصفهان به عنوان مشتریان محبی یاد می‌شود. این در صورتی است که طی روزهای قبل از العین امارات به‌عنوان یک مشتری جدید و جدی برای محبی نام برده شده اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخلاف آنچه که در رسانه‌های اماراتی مطرح شده این پیشنهاد به آن جدیت نبوده که مطرح شده و این امکان وجود دارد که محبی با استقلال به کار خود ادامه بدهد. 

همچنین درباره وضعیت قایدی نیز شنیده می‌شود فرهاد مجیدی مانند پارسال باز هم مشتری این مهاجم ریز‌نقش که دوباره به پیراهن تیم ملی رسیده شده و این امکان وجود دارد در صورتی‌که استقلالی‌ها نتوانند منابع مالی برای پرداخت رضایت قایدی را تامین کنند این بازیکن راهی الاتحاد کلبا شود. 

نکته قابل توجه اینکه مجیدی سال گذشته نیز این مهاجم تکنیکی را می‌خواست اما با ورود استقلال به پرونده قایدی، مجیدی به احترام هواداران این تیم انصراف خود را از خرید قایدی اعلام کرده. این در صورتی است که به نظر می‌رسد اگر امسال هم استقلال در مذاکرات با شباب الاهلی موفق عمل کند این احتمال وجود داشته باشد که باز هم سرمربی سابق آبی‌ها از درخواست خود عقب‌نشینی کند. 

 جلالی ماندنی شد؟

سمت چپ استقلال سال گذشته با حضور جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی نشانی از روزهای خوش گذشته نداشته و چپ‌های استقلال در فصل بیست و دوم توقع استقلالی‌ها را برآورده نکردند. 

البته ساپینتو تا روزی که در استقلال حضور داشت به جلالی اعتماد لازم را نکرده و سعی می‌کرد تا از سلمانی بهره ببرد. همین امر نیز موجب شد تا جلالی که همراه با تیم ملی راهی جام جهانی شده بود روی نیمکت استقلال بماند و درنهایت هم تصمیم به جدایی از جمع آبی‌پوشان را بگیرد. 

برهمین اساس و درست فردای آخرین بازی فصل استقلال این بازیکن به قصد جدایی از این تیم قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد تا به گواه برخی از منابع خبری راهی رقیب دیرینه آبی‌ها یعنی پرسپولیس شود. 

البته شنیده می‌شود این فسخ مورد‌قبول قرار نگرفته تا جایی که کریمی سرپرست استقلال در مورد ثبت قرارداد جدید با ابوالفضل جلالی نیز مدعی شد جلالی با استقلال قرارداد دارد و فسخ قراردادش غیرقانونی بوده است. مطمئن باشید بازیکنانی که بودند، خواهند بود و قراردادشان به همان صورتی که بسته شده است نمی‌تواند یکطرفه فسخ شود. 

در این خصوص شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که با توجه به اختلاف نظر ساپینتو با جلالی و جدایی این سرمربی از استقلال و به این دلیل که فسخ هافبک چپ آبی‌ها نیز مورد قبول قرار نگرفته، این بازیکن احتمالا برای فصل بعد‌ نیز در استقلال ماندنی شده و با پیراهن آبی به کار خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین