|
| کد مطلب: ۹۶۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

بمبی که موسیقی مازندران را تخریب می‌کند

موسیقی هر منطقه‌ای به نوعی منعکس کننده هویت محلی و قومی آن منطقه است که در عین سادگی کارکردهای اجتماعی فرهنگی و تربیتی مهمی در خود دارد. در واقع زمانی که سعی بر حمایت و حفظ موسیقی داریم، در عین حال از زبان خود، آیین‌های محلی، هویتمان و از فرهنگ شفاهی محل زندگی خود دفاع می‌کنیم.

بمبی که موسیقی مازندران را تخریب می‌کند
منبع: ایسنا |

رواج موسیقی‌های سطحی به نمایندگی از یک منطقه، مثل بمبی موسیقی اصیل منطقه را تخریب می‌کند و حتی‌ می‌تواند منجر به رواج قارچ‌گونه چنین آثاری میان نوجوانان شود.

اجازه ندهید «گنگستر شهر آمل» نماینده موسیقی مازندران شود

«گنگستر» شهر آمل که توسط یک خواننده جوان و البته نوظهور به صورت  غیر مجاز یا به اصطلاح زیرزمینی منتشر شده است، ‌ به تازگی در فضای مجازی ترند شده و حالا تبدیل به اجرای یک چالش جدید در فضای مجازی شده است.

سروییس گوگل ترند، نشان می‌دهد که خود مازندرانی‌ها به شدت از این قطعه پاپِ کم‌مایه استقبال کرده‌اند و به ترند شدن بیشترش کمک می‌کند.

آهنگی که این روزها به نمایندگی از موسیقی مازندران دست به دست می‌شود، حال جوان عاشقی را توصیف می‌کند و خواننده خطاب به معشوقه‌اش می‌گوید: «اگه می یار نووشی خل وومه… من اراذل وومه گنگستر شهر آمل وومه!! عرق سگی خرمه مست الکل وومه… سیو مستی و بی‌تعادل وومه … دلی قاتل وومه زیبای من تویی دلخواه من!! مجازات شلاقی وومه تیسه یاغی وومه... پرونده دار اخلاقی وومه تی غم و غصه هم اتاقی وومه!! من جلبی بی‌ابلاغی وومه تیسه یاغی وومه…» و این تمام محتوای یک موسیقی است!

خواننده این آهنگ به گواه شبکه‌های اجتماعی، ‌ اجراکننده مراسم‌های عروسی است که حالا در هایلایت صفحه‌اش نوشته است، به دلیل استقبال همشهریانش تا عید نوروز وقت خالی برای اجرای برنامه ندارد.

اینکه چرا مازندرانی این آهنگ را دوست دارند، ‌ پرسشی بی پاسخ است اما آنچه مهم است، موسیقی مازندران بخش بزرگی از هویت فرهنگی آن را در بر می‌گیرد؛ لطفا به گانگسترها بیش از این اجازه ندهید که نماینده موسیقی مازندران باشند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین