|
| کد مطلب: ۱۱۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

فروش یک جایزه ۸۱ ساله سینمایی | ماجرای تعرض جنـسی و نژادپرستانه چیست؟

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود دیگر مالک جوایز گلدن گلوب نیست و این نهاد رأی‌گیری منحل خواهد شد.

فروش یک جایزه ۸۱ ساله سینمایی | ماجرای تعرض جنـسی و نژادپرستانه چیست؟
منبع: همشهری |

جوایز گلدن گلوب با رهبری جدید سال آینده برگزار خواهد شد. جوایز گلدن گلوب به مالک جدیدی فروخته شده و متعاقب آن انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) تعطیل می‌شود. دیک کلارک پروداکشنز و الدریج حقوق و دارایی‌های گلدن گلوب را خریده‌اند تا با تاسیس بنیاد جدید گلدن گلوب جای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را بگیرد.

از این پس دیک کلارک پروداکشنز و شرکای آن مسئولیت برنامه‌ریزی، میزبانی و تولید نمایش سالانه جوایز گلدن گلوب را بر عهده خواهد داشت تا شاید بتواند دامنه تجاری و مخاطبان رو به کاهش این جوایز را در سطح جهانی گسترش دهد.

این خبر پس از چندین جنجال عمومی در چند سال اخیر برای نبودن قضاوت اخلاقی و تنوع در انجمن مطبوعات خارجی هالیوود بالا گرفته بود. این انجمن دربرگیرنده مجموعه‌ای از روزنامه‌نگاران بین‌المللی است که در سال ۱۹۴۳ برای رای دادن و اهدای دستاوردهای برجسته در تلویزیون و فیلم تاسیس شد.

تحقیقات لس‌آنجلس تایمز در سال ۲۰۲۱ نشان داد که این سازمان هیچ روزنامه‌نگار سیاه‌پوستی در میان اعضای ۸۷ نفره خود ندارد. در همین حال برخی از اعضا به اظهارات جنسی و نژادپرستانه و برخی نیز به انتظار لطف از استودیوهای فیلمسازی و افراد مشهور متهم شدند.

این اتهامات سه سال پس از آن مطرح شد که برندان فریزر بازیگر، فیلیپ برک رییس سابق HFPA را به تعرض به خود در سال ۲۰۰۳ متهم کرد. فریزرکه امسال نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب شد، در این مراسم شرکت نکرد.

چهره‌های مشهور دیگری مانند اسکارلت جوهانسون، تام کروز و مارک روفالو و شماری از استودیوها مانند نتفلیکس، آمازون استودیو، وارنر میدیا هم اعلام کردند تا زمانی که تغییرات ایجاد نشود با HFPA همکاری نخواهند کرد. در نهایت در ماه می ۲۰۲۲ شبکه تلویزیونی NBC آمریکا روابط خود را با گلدن گلوب قطع کرد و مراسم اهدای جوایز از تلویزیون پخش نشد.

در نتیجه این انجمن با اقدامات جدید تلاش کرد تا استانداردهای انتخاب اعضای خود را تغییر دهد و از عضویت متنوع‌تر در صفوف خود استقبال کرد.

رییس HFPA در ژانویه گفت: ما مجموعه جدیدی از سیاست‌ها را اتخاذ کردیم، بسیاری از درگیری‌هایی که داشتیم را حذف کردیم و یک رویه جدید برای شکایت با یک خط تلفن گزارش محرمانه را راه انداخته‌ایم. در حالی که هنوز مشخص نیست خریداران جدید چگونه می‌تواند یک نهاد رای‌دهی بدون HFPA ایجاد کنند، بنیاد گلدن گلوب قصد دارد میراث تاریخی HPFA در امور خیریه مرتبط با سرگرمی را ادامه دهد.

هشتاد و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۷ ژانویه در همان آغاز فصل جوایز صنعت سرگرمی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین