|
| کد مطلب: ۱۰۴۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

«مردی به نام اوه»، کتابی که هرگز تاثیرش روی زندگیتان را فراموش نمی کنید

کتاب «مردی به نام اُوِه» که در تمام نقاط دنیا از کتاب‌های پرفروش و محبوب است، با فاصله‌ی زمانی کمی از گُل کردن جهانی‌اش در ایران هم جایگاه خود را پیدا کرد و توانست به لیست پرفروش‌ها راه پیدا کند.

«مردی به نام اوه»، کتابی که هرگز تاثیرش روی زندگیتان را فراموش نمی کنید

 این کتاب درباره‌ی مرد تنهایی است که همسرش را از دست داده و رفتار خاصی دارد که تعامل‌اش با اطرافیان، به شکل گرفتن ماجراهای جالبی منتهی می‌شوند. از روی داستان کتاب مردی به نام اوه، فیلمی هم ساخته شد که در سال ۲۰۱۵ اکران عمومی گرفت. 

«اوه» مرد ۵۴ ساله‌‌ی عبوس و قانون‌مندی است که به‌تازگی همسرش را از دست داده، بازنشسته شده و دلش می‌خواهد زودتر به همسرش بپیوندد! هر روز دسته‌گلی می‌خرد و بر سنگ مزار همسرش می‌گذارد و به او قول می‌دهد که به‌زودی پیش او می‌رود. ورود همسایه‌ی جدید که همسری ایرانی به نام پروانه دارد اتفاق‌های جالبی را در داستان پدید می‌آورد که باعث به تعویق افتادن تصمیم اوه می‌شود. شادی و غم، بیم و امید، عشق و نفرت مثل جریان طبیعی زندگی در این داستان توام با هم است. رفتار پروانه به عنوان نمادی از فرهنگ شرق و تاثیر آن بر اوه برای مخاطب بسیار خوشایند است. زنی خانواده‌دوست، بانشاط و مهربان که قرار است به همین زودی‌ها فرزند سومش به دنیا بیاید. تعامل پروانه با اوه، تحولی در این شخصیت عبوس و افسرده‌ ایجاد می‌کند که نگاهش به زندگی را تغییر می‌دهد و از فکر خودکشی دست برمی‌دارد. به قول شکسپیر: «زندگی را هرطور نگاه کنی زیباست.»

خواندن مردی به نام اوه حس‌های نابی را در شما برمی‌انگیزد؛ برای خواندنش فرصت را از دست ندهید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین