|
| کد مطلب: ۹۸۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت: باید بپذیرند در جایی قرار گرفته اندکه جای آنها نیست

مسئولیت‌ها اگر به درستی بین افراد شایسته توزیع شوند، شایسته ‌سالاری تحقق می‌یابد که مصداق روشن عدالت در تقسیم مسئولیت و قدرت است.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت: باید بپذیرند در جایی قرار گرفته اندکه جای آنها نیست

وقتی افرادی متصدی امور کشور می‌شوند و قبل و بعد از پذیرفتن این مسئولیت‌ها وعده می‌دهند که مشکلات اقتصادی کشور را برطرف خواهند کرد و بعد از گذشت یکسال و نیم از تصدی امور و آزمودن انواع و اقسام شیوه‌هائی که در چنته دارند، موفق به عملی ساختن وعده خود نمی‌شوند، باید بپذیرند که در جائی قرار گرفته‌اند که جای آنها نیست.

گفته بودند زندگی مردم را به دلار گره نمی‌زنیم ولی همه چیز مردم اکنون به دلار گره خورده است. وقتی دلار گران می‌شود، حتی مایحتاج اولیه زندگی مردم هم گران می‌شود.

گفته بودند اجازه نمی‌دهیم قیمت دلار بالا برود ولی ظرف 18 ماه دلار 24 هزار تومانی که از دولت قبل تحویل گرفته بودند را به بیش از 53 هزار تومان رساندند.

گفته بودند با جراحی اقتصادی و حذف دلار 4200 تومانی سفره مردم را آباد و پررونق می‌کنیم ولی به جای آن دلار 28500 تومانی گذاشتند که سفره‌ها را هر لحظه کوچک‌تر می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی را عوض کردند و گفتند قیمت دلار را کشف کردیم 41 هزار تومان است ولی دلار نافرمانی کرد و  از 53 هزار تومان هم فراتر رفت.

گفتند اقتصاد کشور را به مذاکره و برجام و اف‌ای‌تی‌اف گره نمی‌زنیم ولی اکنون کسی نیست که نداند برای باز شدن گره کور اقتصاد کشور راهی غیر از مذاکره، احیاء برجام، پذیرفتن اف‌ای‌تی‌اف و دست‌ برداشتن از سیاست دشمن‌تراشی بین‌المللی و روی آوردن به سیاست موازنه مثبت و تعامل با جهان وجود ندارد.

در این 18 ماه گذشته شما حضرات با یک‌دست‌ترین حاکمیت در طول تاریخ این کشور که در اختیار داشتید و دارید، تمام راه‌هائی که به فکر و ذهن‌تان می‌رسید را رفتید و امتحان کردید ولی اوضاع اقتصادی را آشفته‌تر کرده‌اید.

دوره آزمایش پایان ‌یافته و حالا وقت آنست که به نصایح خیرخواهان گوش کنید و برنامه‌هائی را که به شما پیشنهاد شده ولی به آنها بی‌اعتنائی کرده‌اید  عملی نمائید.

تجدید نظر اساسی در مدیران دولتی به ویژه وزرای اقتصادی، تغییر بنیادین در سیاست‌های حکمرانی داخلی به ویژه در انتخابات و حقوق شهروندی، روی آوردن به سیاست تعامل در روابط بین‌الملل به جای سیاست دشمن ‌تراشی و در رأس تمام اینها برخورد مثبت با مذاکرات برجامی با هدف احیاء آن، پیشنهادهای خیرخواهانه‌ای هستند که تاکنون به آنها بی‌اعتنائی کرده‌اید.

نارضایتی عمومی موجود، نتیجه همین بی‌اعتنائی‌هاست و روشن است که چنین وضعیتی قابل استمرار نیست. برای حل مشکلات کشور و جلوگیری از آسیب دیدن نظام جمهوری اسلامی، شما یا باید به این پیشنهادهای خیرخواهانه عمل کنید و یا کار را به کاردان بسپارید.

این واقعیت را هم بدانید که عمل به این پیشنهادهای خیرخواهانه، نه عقب ‌نشینی از اصول و ارزشهای انقلابی است و نه تسلیم شدن در برابر بیگانگان. با این کار، مردم را از فلاکت نجات می‌دهید و مصونیت نظام جمهوری اسلامی را تضمین می‌کنید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین