|
| کد مطلب: ۱۱۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

رقابت بسیار نزدیک ترامپ و بایدن در نظرسنجی ها

بر اساس آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس، آمریکایی‌هایی که قصد دارند در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رأی دهند، این کار را نه به خاطر شایستگی خود بایدن بلکه به دلیل ممانعت از بازگشت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید انجام می‌دهند.

رقابت بسیار نزدیک ترامپ و بایدن در نظرسنجی ها

این نظرسنجی ۲ روزه که روز سه‌شنبه پایان یافت، نشان داد که اگرچه بایدن و ترامپ در رقابت تنگاتنگی قرار گرفته‌اند اما ترامپ جمهوری‌خواه با ۵۱ درصد نسبت به ۴۹ درصد از بایدن پیشی گرفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، آمریکایی‌هایی که قصد دارند در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده به جو بایدن رای دهند بیشتر از اینکه به خاطر شایستگی‌های خود او به وی رأی دهند، به دلیل ممانعت از بازگشت دوباره ترامپ به کاخ سفید به نامزد دموکرات رأی خواهند داد که این موضوع از محبوبیت پائین بایدن و مغضوبیت بالای ترامپ در میان رأی دهندگان دموکرات این کشور حکایت دارد.

حدود ۵۰ درصد از حامیان بایدن در این نظرسنجی انگیزه اصلی از رأی دادن به وی را، رأی نیاوردن ترامپ و سیاست‌های او توصیف کردند، در حالی که تنها ۳۸ درصد از آنها گفتند که برای حمایت از بایدن و سیاست‌های او به وی رای خواهند داد و ۱۲ درصد از حامیان بایدن نیز مطمئن نیستند که به چه دلیلی می‌خواهند به او رأی دهند.

از سوی دیگر ۴۰ درصد از حامیان ترامپ در این نظرسنجی انگیزه اصلی رأی خود به ترامپ را رأی نیاوردن بایدن عنوان کردند و ۴۲ درصد گفتند به خاطر خود ترامپ و حمایت از سیاست‌هایش به وی رأی خواهند داد اما ۱۸ درصد از آنها نیز مطمئن نیستند که به چه دلیلی می‌خواهند به ترامپ رأی دهند.

در حال حاضر، ترامپ پیشتاز نامزدهای جمهوری‌خواه برای به چالش کشیدن بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ است، اگرچه هنوز به طور رسمی هیچ‌یک از نامزدهای مقدماتی حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد اصلی این حزب معرفی نشده‌اند.

نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس حقیقت دیگری را هم برملا کرد و آن اینکه بسیاری از آمریکایی‌ها هم از بایدن و هم از ترامپ خسته و ناامید شده‌اند و رأی خود را در حمایت از نامزد مستقل، رابرت اف کندی جونیور به صندوق‌های رأی خواهند انداخت.
بر اساس این نظرسنجی، در یک رقابت سه‌جانبه فرضی، ۳۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بایدن، ۳۲ درصد ترامپ و ۲۰ درصد کندی را انتخاب کردند و بقیه هم گفتند در مورد نامزد نهایی خود مطمئن نیستند یا اصلا رأی نخواهند داد.

این نظرسنجی به صورت آنلاین انجام شد و پاسخ‌های یک هزار و ۶ بزرگسال را از سراسر آمریکا جمع آوری کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین