|
| کد مطلب: ۱۱۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد

حضور نیم میلیون معترض در اعتراضات سراسری اسرائیل +عکس

منابع خبری اعلام کردند که در بیست‌ونهمین شنبه اعتراضی علیه لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» کابینه رژیم صهیونیستی بیش از نیم میلیون صهیونیست در سراسر اراضی اشغالی به خیابان‌ها رفتند.

حضور نیم میلیون معترض در اعتراضات سراسری اسرائیل +عکس
منبع: ايسنا |

اراضی اشغالی در ساعات آینده به ویژه در سایه رأی‌گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طی فردا دوشنبه، درباره بند «معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی که اجازه تصویب قوانین قضایی مورد نظر دولت راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو را می‌دهد، با رویدادی سرنوشت‌ساز روبه‌رو خواهد شد. از این رو فضای بی‌سابقه‌ای از اختلاف و دودستگی در میان ساکنان اراضی اشغالی حاکم شده است.

به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت که امروز یکشنبه منتشر شد، با توجه به اینکه آنچه در حال رخ دادن است قبلاً در ارتش رژیم صهیونیستی و یگان‌های مختلف آن به ویژه نیروی هوایی رخ نداده است لذا نگرانی جدی از سرایت این بحران به افسران و سربازان عادی وجود دارد.

نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود امروز با هرتزی هالوی رئیس ستاد کل نیروهایش دیدار کند تا درباره این بحران گفت‌وگو کنند و از حقیقت خطرات آن مطلع شود؛ اما عمل جراحی نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث به تعویق افتادن این دیدار شد.

در این راستا شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که در تظاهرات شنبه علیه کابینه بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی بیش از ۵۵۰ هزار صهیونیست به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی شدند.

شامگاه شنبه تعدادی از شهرک نشینان در نزدیکی اقامتگاه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

معترضان همچنین خیابان‌ها و چهاراه‌های اصلی در اطراف ساختمان کنست را مسدود کردند.

رژیم صهیونیستی در انتظار ساعاتی سرنوشت‌ساز/ حضور نیم میلون معترض در اعتراضات سراسری

ساکنان اراضی اشغالی همچنین از مناطق مختلف خود را به مقابل مقر کنست رسانده و با هدف ماندن چند روزه در این مکان در مقابل کنست چادرهای خود را برپا کردند.

رژیم صهیونیستی در انتظار ساعاتی سرنوشت‌ساز/ حضور نیم میلون معترض در اعتراضات سراسری

همزمان با تظاهرات در مقابل کنست در قدس اشغالی، تظاهرات در ده‌ها نقطه و چهارراه اصلی در تل‌آویو، حیفا، بئرالسبع، الخضیره و دیگر شهرها و شهرک‌ها برگزار شد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با بستن چندین خیابان در تل‌آویو و حیفا تلاش کرد تا جلوی تظاهرات را بگیرد؛ اما موفق نشد و معترضان به برنامه اعتراضی خود تا ساعت‌های پایانی شب گذشته ادامه دادند.

مقصد نهایی معترضان در تل‌آویو در خیابان کاپلان بود و ساکنان اراضی اشغالی از مناطق مختلف تل‌آویو به سمت این خیابان حرکت کرده و در این نقطه به یکدیگر ملحق شدند و علیه نتانیاهو شعار دادند.

رژیم صهیونیستی در انتظار ساعاتی سرنوشت‌ساز/ حضور نیم میلون معترض در اعتراضات سراسری

همچنین هزاران معترض در مقابل مقر هستدروت (اتحادیه سندیکاهای کارگری اسرائیل) در تل‌آویو تجمع کرده و از «بار دیوید» رئیس این اتحادیه خواستند که در صورت تصویب لایحه اصلاحات قضایی اعتصاب سندیکاهای کارگری را اعلام کند.

منابع خبری همچنین از وقوع درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در همین راستا و در پی تشدید تظاهرات علیه نتانیاهو گروهی از مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی متشکل از روسای ستاد ارتش، روسای موساد و شاباک شامگاه شنبه نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم ارسال کرده و وی را متهم کردند که به امنیت رژیم اشغالگر آسیب جدی وارد کرده و حمایت خود را از تمردکنندگان از خدمت در نیروهای ذخیره ارتش اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، در پیام این مقامات خطاب به نتانیاهو آمده است: ما روسای موساد، شاباک، ستاد ارتش و افسران ذخیره در ارتش شما را مستقیماً مسؤول خسارات سنگین وارده به ارتش و امنیت اسرائیل می‌دانیم.

در این نامه همچنین تاکید شده است که کابینه رژیم صهیونیستی تحت رهبری نتانیاهو ضمن نادیده گرفتن صدمات وارده به «دموکراسی» ادعایی این رژیم، منجر به متلاشی شدن صهیونیست‌ها و آسیب مهلک به امنیت این رژیم شده است.با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین