|
| کد مطلب: ۱۱۸۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

ادعای وزیر خارجه اسرائیل: ایران پشت تلاش برای حمله به سفارت ما در باکو بود

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعای این رژیم مبنی بر دست داشتن ایران در فعالیت تروریستی علیه اماکن یا افراد مرتبط با این رژیم در کشورهای خارجی را تکرار کرد.

ادعای  وزیر خارجه اسرائیل: ایران پشت تلاش برای حمله به سفارت ما در باکو بود
منبع: ايسنا |

روزنامه صهیونیستی تایمز اسراییل نوشت: الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران مسئول یک طرح خنثی‌شده برای حمله به سفارت رژیم اسراییل در جمهوری آذربایجان بوده است.

کوهن با تکرار ادعاهای این رژیم در این زمینه که پیش‌تر از سوی وزارت امور خارجه ایران، کارشکنی در روابط دوجانبه ایران با کشورهای دوست تلقی شده بود، آن‌چه را که «تروریسم ایران» خواند یک تهدید جهانی دانست و مدعی ارتباط آن با جمله اخیر به سفارت اسراییل در باکو شد.

بنابر گزارش این روزنامه، کوهن ادعای پیشین این رژیم مبنی بر نقش داشتن ایران در طرح ترور افراد اسراییلی و یهودیان در قبرس را تکرار کرد.

او از جامعه جهانی خواست که برای مقابله با آنچه «فعالیت‌های تروریستی» خواند، علیه ایران یکی شوند.

تایمز اسراییل همچنین نوشت که روز گذشته، سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یک شهروند 23 ساله افغان را بازداشت کرده‌اند که مشکوک به برنامه‌ریزی برای حمله به سفارت رژیم اسراییل در باکو بود.

در این بیانیه به طور مشخص اشاره نشده بود که این فرد مظنون به هدف قرار دادن سفارت بوده است اما تایمز اسراییل مطلع شد که او در هتلی در نزدیکی سفارت رویت شده بود و مقامات جمهوری آذربایجان از او پرس و جو می‌کردند.

ادعاهای کوهن علیه ایران هم‌زمان با بهبود اخیر روابط تهران-باکو و سفر یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم به جمهوری آذربایجان مطرح شده است.

وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر ادعاهای مشابه از سوی این رژیم علیه ایران را رد کرده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین