|
| کد مطلب: ۱۱۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

بایدن: طی ۲ سال سکانداری کاخ سفید ۱۳ میلیون شغل در آمریکا ایجاد کردم

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی از عملکرد اقتصادی دولت خود تمجید کرده و از ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال در صنایع تولیدی این کشور خبر داد.

بایدن: طی ۲ سال سکانداری کاخ سفید ۱۳ میلیون شغل در آمریکا ایجاد کردم

جو بایدن در سخنرانی که در کارولینای جنوبی داشت، اعلام کرد: از زمانی که من سکانداری کاخ سفید را برعهده گرفته ام تاکنون ۴۹۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خصوصی در بخش تولید آمریکا انجام شده است.

به گزارش تله تریدر، رئیس جمهور آمریکا افزود: ما شاهد آن هستیم که برنامه‌های اقتصادی دولت به خوبی در حال اجراست. این برنامه‌ها به ویژه "جوامع کنار گذاشته شده" را به طور ویژه تحت پوشش قرار داده است.

دموکرات‌ها که خود را حامی اقشار پایین جامعه می‌دانند، برخلاف جمهوریخواهان که به دنبال حمایت از سرمایه داران به هدف بهبود کسب و کار‌ها هستند، ادعا می کنند ایالت‌های کم برخوردار که اقشار فرودست، کارگران و مهاجران در آنجا حضور دارند شامل جوامع کنار گذاشته شده هستند که دولت در تلاش برای حمایت از آنهاست.

بایدن در ادامه با اشاره به داده‌های آماری از عملکرد اقتصادی دولتش، افزود: از زمانی که من رئیس جمهور آمریکا شدم دولت طی برنامه‌های اقتصادی جامع خود ۱۳ میلیون شغل در کشور ایجاد کرده است که بیشترین میزان ایجاد اشغال طی دو سال در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر ایجاد صنایع داخلی به جای واردات به ویژه در حوزه باتری‌ها و ریزتراشه ها، افزود: به دلیل تسلط طولانی مدت چین در حوزه باتری ها، ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور تولید کل فرآیند تولید باتری در داخل کشور هستیم. زنجیره تامین این محصول باید از میشیگان تا جورجیا گسترش یافته و کشور از واردات بی نیاز شود.

همزمان با شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، جهش بهای سوخت را در این کشور‌ها درپی داشت که متعاقب آن افزایش نرخ تورم اقتصاد جهان را در خطر رکود قرار داد. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا که به دنبال شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است از شرایط خوب اقتصادی این کشور و عملکرد دولت خود دفاع می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین