|
| کد مطلب: ۱۱۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای رد ماسک بر صورت جو بایدن

کاخ سفید از ابتلای بایدن به آپنه یا اختلال خواب خبر داد، مشکلی که بیمار را دچار فراموشی، خستگی و خواب‌آلودگی می‌کند.

ماجرای رد ماسک بر صورت جو بایدن
منبع: ايسنا |

کاخ سفید اعلام کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی یا CPAP برای مقابله با آپنه خواب استفاده می‌کند.

این افشاگری زمانی صورت گرفت که خبرنگاران روز چهارشنبه هنگام آماده شدن بایدن برای پرواز به شیکاگو، ایلینویز، برای سخنرانی مهم در مورد سیاست اقتصادی‌اش، بر روی صورت او تورفتگی‌های جای ماسک را مشاهده کردند.

مقامات کاخ سفید در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفتند که بایدن اخیراً شروع به استفاده از دستگاه CPAP برای بهبود کیفیت خواب خود کرده است.

از سال ۲۰۰۸، رئیس جمهور سابقه خود را با آپنه خواب در گزارش های پزشکی کامل فاش کرده است. اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید گفت: او شب گذشته از یک دستگاه CPAP استفاده کرد که برای افرادی با این سابقه معمول است.

آپنه خواب یک اختلال شایع است که با قطع تنفس کوتاه در هنگام استراحت مشخص می‌شود و می‌تواند منجر به خستگی، فشار خون بالا و مشکلات قلبی شود.

با این حال، این مساله می‌تواند به نگرانی در مورد سن بایدن بیفزاید. او با ۸۰ سال سن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است و اگر با موفقیت در سال ۲۰۲۴ مجدداً انتخاب شود، تا پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

تخمین زده می شود که حداقل ۲۵ میلیون بزرگسال آمریکایی و ۹۳۶ میلیون بزرگسال بین ۳۰ تا ۶۹ سال در سراسر جهان ممکن است از آپنه انسدادی خواب رنج ببرند.

ارسال نظر

پربازدیدترین