|
| کد مطلب: ۱۱۸۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود: آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکه‌تکه می‌کنند!

اولین اظهارات فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود فرد اهل سنتی که به صورت غیرقانونی در روز ۲۷ خرداد توسط انتظامات مسجد مکی ۳ بازداشت شده بود ماجرای تلاش عوامل مسجد برای گرفتن اعتراف را روایت کرده است؛ آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکه تکه می‌کنند.

فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود: آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکه‌تکه می‌کنند!
منبع: فارس |

روز گذشته چهار نفر از عناصر مسجد مکی که در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از طلبه اهل سنت نقش موثر داشتند در زاهدان دستگیر شدند.

این افراد که از وابستگان مولوی عبدالحمید هستند، ۲۷ خرداد یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کرده‌ بودند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند.

آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است.

فرد بازداشت‌شده می‌گوید: در طی این سه روز نفرات مختلفی از جمله یک مولوی با تهدید کردن به کور کردن و حتی تکه تکه کردن تلاش داشتند از من اعتراف بگیرند.

آنها اصرار می‌کردند تا حرف‌هایشان را تکرار کنم و اعتراف کنم قصد ترور و مسمومیت عبدالحمید را داشته‌ام.

من تاکید کردم مانند شما از اهل سنت هستم و قصد این کارها را نداشته‌ام اما آنها چشمان مرا می‌بستند و با تهدید به زور از من اعتراف می‌گرفتند.

در واکنش به این اتفاق رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته بود: عوامل مسجد مکی باید قصد مسموم‌کردن عبدالحمید توسط فرد بازداشت‌شده را اثبات کنند وگرنه باید پاسخ‌گو باشند.

ارسال نظر

پربازدیدترین