|
| کد مطلب: ۷۸۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد

نظر یک روحانی اهل سنت درباره حاج قاسم

نظر یک روحانی اهل سنت درباره حاج قاسم

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج گفت: شهید سلیمانی را اگر با زمان صدر اسلام مقایسه کنیم یکی از سرداران رشید اسلام بوده و در تاریخ نام و یاد وی باقی می‌ماند.

به گزارش آیند، ماموستا لقمان نظیری با بیان این مطلب که شناسنامه شهید سلیمانی در پادگان اسلام ثبت شده است که در برابر دشمنان مبارزه کند یعنی خداوند متعال و پیامبر به او اجازه داده است و مبارزه ایشان شرعیت داشته است، توضیح داد:همه صحابه‌ای که در زمان پیامبر بودند قهرمان و رجال نبودند و هر کسی بر اساس قدرت بدنی و عقلی کار‌های خود را انجام می‌دادند اما، همه حمزه سیدالشهدا و فرمانده بزرگ مسلمانان نبودند.

وی ادامه داد: همان افتخارآفرینی‌هایی که حمزه (ع) و علی (ع) در غزوه بدر انجام دادند نماد عینی رجال اسلامی است و شهید سلیمانی نیز فتنه داعش و تکفیر را با درایت و تدبر و مدیریتی عاقلانه خنثی کرد. وقتی داعش به نزدیک اربیل می‌رسد سران کردستان عراق با حاج قاسم تماس گرفتند و این فرمانده رشید اسلام در سریع‌ترین زمان ممکن به داد مردم کردستان عراق رسید.

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک کُرد عراقی بر این مهم واقف هستیم که اگر مدیریت و فرماندهی حاج قاسم در مقابله با فتنه داعش نبود الان وضعیت منطقه به این شکل نبود و آسیب‌های جانی و مالی بسیاری به ما می‌رسید لذا برای همیشه مدیون این مردم بزرگ هستیم.

ماموستا نظیری یادآور شد: شهید سلیمانی یکی از فرماندهان تراز اول جهان اسلام که اگر با زمان صدر اسلام مقایسه کنیم یکی از سرداران رشید اسلام بوده و در تاریخ نام و یاد وی باقی می‌ماند. هر کسی که سیره این فرمانده بزرگ را مطالعه کند به این مهم می‌رسد که صبر، تحمل و مجاهدتی که وی انجام داده بی‌مثال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید درس مجاهدت، شهادت طلبی و مقاومت را از ایشان بگیریم و اگر مقاومت و فرماندهی وی نبود الان وضعیت کشور‌های اسلامی بسیار بد بود. جنایت آمریکای جهانخوار در فرودگاه بغداد موجب قیام انقلابی مردم ایران شد و به دشمنان نشان داد که ایران ده‌ها قاسم سلیمانی را دارد که در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند. بسیجیان و سپاهیان و نیرو‌های انقلابی باید ایشان را الگو قرار دهند و در مسیر مقابله با توطئه‌های دشمنان همواره سیره شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین