|
| کد مطلب: ۱۱۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

اعتراف قالیباف: ما مدیران سالی ۱۰۴ میلیارد دلارثروت را به آتش می‌کشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مرتب برخی از اشتباهات را تکرار می‌کنیم. حدود ۱۸سال از عمر استان خراسان شمالی می‌گذرد و مدیریت ۱۳ استاندار را تجربه کرده است. این میزان تغییر در بالاترین سطح از مدیریت استان است و در سطوح پایین‌تر به مراتب شیب آن سریع‌تر است. اگر این افراد بتوانند معجزه کنند تنها کار را خراب نمی‌کنند.

اعتراف قالیباف: ما مدیران سالی ۱۰۴ میلیارد دلارثروت را به آتش می‌کشیم

محمدباقر قالیباف شب گذشته در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت:سیستم‌های ما بسیار تمرکزگرا شده و تمرکز در مرکز در اوج است. همه ما نیز منتظر این هستیم که اتفاقی در سطح بالا بیفتد و به ما پول و اختیار بدهند. احساس می‌کنیم هیچ ظرفیت و اراده‌ای نداریم و منتظر بالادستی‌ها هستیم اما این نگاه ما را به جایی نمی‌رساند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه کار، حیات و جوهره انسان‌ها بوده و انسان و جامعه را سرزنده، قدرتمند و مؤثر نگاه می‌دارد، گفت: اگر قرار است کار به معنای واقعی کار انجام شود، دو گوهر مهم در خود دارد. از طرفی کار به شما امکانات و پول و از سوی دیگر، اختیار می‌دهد. هر مدیری درخواست پول و اختیار کرد تا کار کند، دیر یا زود همه می‌فهمند که در واقع مدیر نیست. اگر فعالیتی را شروع کردید که این دو گوهر در آن نبود، این فعالیت کار نبوده و در واقع سر کار هستیم و کاری انجام نمی‌دهیم.

مدیران، سالی ۱۰۴ میلیارد دلار ثروت را هدر می‌دهند

رئیس مجلس در ادامه با ابراز تأسف از اینکه ما مدیران سالی ۱۰۴ میلیارد دلار به قیمت سال ۱۴۰۰، ثروت را هدر می‌دهیم، گفت: منظور بد استفاده کردن ثروت نیست بلکه منظور این است که ثروت خود را از بین برده و به آتش می‌کشیم و بعد منتظریم هر مسیری را دنبال کنیم تا جبران شود؛ برای مثال فلان شرکت آلمانی بیاید و ۵ میلیارد دلار در صنعت نفت ما سرمایه‌گذاری کند. ما چگونه می‌خواهیم به آیندگان جواب دهیم که پول خود را به آتش می‌کشیم اما برای دریافت ۵ میلیارد دلار اینگونه دست دراز می‌کنیم. آیا ما مدیر و مسئول هستیم؟

 

باید آنقدر کار را محکم انجام دهیم که بتوانیم پاسخگو باشیم

قالیباف در ادامه با بیان اینکه اما امروز به گونه‌ای است که وقتی با مردم صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم بگوییم حرفش درست نیست، عنوان کرد: ما می‌گوییم حق با توست و او می‌گوید معلوم است حق با من است پس چرا حق من را نمی‌دهید که من نه می‌توانم پاسخ مثبت بدهم و نه پاسخ منفی. این شیوه مدیریت نیست. ما باید آنقدر کار را محکم انجام دهیم که بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی در ادامه روش فعلی اداره کشور و مدیریت آن را غلط خواند و افزود: باید از خرد جمعی، افراد با سابقه و جوانان و از تجربیات دنیا استفاده کرد. در بحث مولدسازی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ قوانین تدوین شده که آخرین قانون آن را خود ما نوشتیم اما هیچ وقت از اموال غیرمنقول بلااستفاده که به تنهایی می‌توانند تحولی در کار ما ایجاد کنند، استفاده نکردیم. دلیل آن این است که شجاعت از مدیران گرفته شده و نمی‌توانند اموال را به فروش برسانند و از محل آن کاری انجام دهند چرا که می‌ترسند در نهایت با فروش آن مجبور شوند به چند جا پاسخ دهند و در نهایت راهی زندان شوند. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی شجاعت را از مدیران گرفته‌اند البته حتماً این دو نهاد نظارتی باید ورود کنند اما شیوه کار آنها باید اصلاح شود.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین