|
| کد مطلب: ۱۱۱۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

آقای رئیس جمهور! کسی که اقتصاد را فقط در دانشگاه خوانده علاج کار کشور نیست

حجت‌الاسلام مختاری، امام‌ جمعه‌ هشتگرد گفت: قرار بود ما از بی‌حجابی بیزار باشیم نه از بی‌حجاب! اگر کسی غیر از این گفته، اشتباه کرده است. مگر می‌شود ما به عنوان یک روحانی و مبلغ دین از یک انسان بیزار باشیم؟

آقای رئیس جمهور! کسی که اقتصاد را فقط در دانشگاه خوانده علاج کار کشور نیست
منبع: تسنیم |

امام جمعه هشتگرد گفت:

*طبیعتاً وقتی طبیبی می‌خواهد درد را درمان کند اول باید درد را تشخیص بدهد. بین ما و مردم فاصله افتاده است. یک عده‌ای خاص دور و بر ما جمع شدند از یک قشر خاص که راه ارتباط با کف جامعه، عموم مردم که مخاطب اصلی ما هستند، بسته شد. طبیعتاً من دریافت ذهنی‌ام از مشکلات جامعه همان دریافت افراد دور و بر خودمان است. بعد از آن هم آنچه نسخه می‌پیچیم بر همان قاعده است.

* نمی‌توانیم محکم این حرف را تائید کنیم که این نماز جمعه‌ها، نماز جمعه‌های مطلوب ماست. حتماً اشکالاتی وجود دارد؛ هم در نوع رفتار من به‌عنوان امام‌جمعه و هم در خطبه‌های نماز جمعه ایراداتی هست.

*فاصله نماز جمعه فعلی با نماز جمعه‌ای که باید باشد، «جدی» است؛  برخی از جوانان تمایلی به حضور در نماز جمعه ندارند

*عملکرد امام‌جمعه را نباید صرفاً در نمازجمعه دید. امام‌جمعه شنبه تا پنج‌شنبه باید با نوجوان و جوان ارتباط بگیرید. به مدرسه، دانشگاه و کف خیابان برود و با افراد مختلف از دانشجو گرفته تا کارگر صحبت کند تا نماز روز جمعه مؤثر باشد. باید جوان‌ها را به نماز جمعه آورد؛ این خبرها نیست که خودشان بیایند؛ باید روحانیت سراغ جوان‌ها برود و برای حضور او در نماز جمعه، انگیزه ایجاد کند."

*امام‌جمعه وظیفه‌اش این است که طرف حق بایستد. اگر حق طرف مردم باشد باید بایستد و هزینه‌اش را بدهد طرف حاکمیت هم بود باید بایستد آبرویش را بدهد و از حق دفاع بکند".

*امر به معروف یعنی ای مسلمان! بدان که همه ما از یک خانواده هستیم یعنی محبت و تعلق‌خاطر را گسترش بدهیم، از دختر و خواهر خودمان به همه دختران و زنان جامعه و بدانیم که همه اینها خواهران و دختران ما هستند و باید به همه آنها تعلق‌خاطر داشته باشیم. امر به معروف فضولی نیست؛ محبت است؛ علاقه است و تعلق‌خاطر!

*من به‌عنوان مسئول اگر می‌خواهم در قصه حجاب و عفاف برخوردی بکنم، مردم باید از قبل دلسوزی من را در امورات دیگر ببینند. مثلاً نسبت به مرغشان، گوشتشان، مایحتاجشان، درمانشان، بیمارستانشان، داد من باید بلند باشد. اگر بیمارستان ما متخصص ندارد، اگر مردم شب رفتند آنجا و کسی نبوده کار اینها را راه بیندازد، اگر نمی‌توانند ازدواج بکنند و... نه اینکه در همه موارد ساکت باشیم و فقط داد بی‌حجابی را بزنم".

*همان موقع که یک مقام قضایی در یکی از استان‌ها درباره محدودیت برای بی‌حجاب‌ها سخن گفت، من در خطبه‌ها عرض کردم نمی‌توانید حق شهروندی کسی را سلب بکنید مگر اینکه در قانون گفته‌شده باشد، اگر قانون گفته باشد، قصه جداست اما قانونی برای این قصه نداریم و نمی‌شود حق شهروندی کسی را سلب کرد. البته اینکه فردی بخواهد با پوشش نامناسب حق شهروندی دیگران را سلب کند را نیز باید در نظر گرفت؛ مترو و خدمات دولتی حقوق شهروندی افراد است؛ با حجاب و بی‌حجاب هم ندارد؛ مترو حق همه مردم هست. امام علی (ع) اجازه ندادند حق شهروندی یک زن یهودی سلب شود؛ مگر ما چنین اجازه‌ای داریم؟"

 

*عفو رهبری یعنی نقطه سر خط! آقا بخشیده است اما برخی مسئولین نمی‌بخشند. پیام آقا یعنی، اشتباهات را نادیده بگیرید و دست‌به‌دست هم کشور را جلو ببرید. رهبر انقلاب پیام عفو دادند تا دیگر کسی اشتباهات جوانان یا هنرمندان و... را بر سرآنها نکوبد و به روی‌شان نیاورد اما برخی قبول نمی‌کنند که نمی‌کنند."

*معنا ندارد در سال مهار تورم، یک تصمیمی از دل دولت بیاید بیرون و بار تورمی روی دوش جامعه بگذارد. آقایان استدلالشان برای گران کردن خودرو این است که این دو خودروساز ۳ هزار میلیارد تومان کسری می‌آورند و بدهکار می‌شوند لذا باید خودرو قیمتش بالا برود تا این کسری جبران بشود؛  وقتی خودرو را گران می‌کنید، ما گرانی تک‌محصولی در کشور نداریم، اگر خودرو ۴۰ درصد گران شود ۱۰، ۱۵ درصد روی سایر کالاها اثر می‌گذارد و بار تورمی می‌گذارد روی دوش کشور، روی زندگی و معیشت مردم و چیزی حدود ۴۰، ۵۰ هزار میلیارد تومان گران کردن خودرو بار تورمی می‌آورد و حداقل نصفش را باید دولت تأمین بکند یعنی یک چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای مردم جبران بکند که بار تورمی کاهش یابد."

*کسی که اقتصاد را فقط در دانشگاه خوانده و در کفِ کار تجربه‌اش نکرده نمی‌تواند علاج کار ما در اقتصاد باشد. ما امروز با این مشکل مواجه هستیم. با یک تصمیم وزیر کار سابق ۵۷ درصد حقوق کارگران افزایش پیدا کرد و شاید نصف تورم سال گذشته محصول این تصمیم بود؛ خدمتی هم نشد. شما اعلام می‌کنید ۵۷ درصد حقوق کارگر را می‌خواهیم بالا ببریم و بازار خیز تورمی بر می‌دارد؛ اجاره خانه بالا می‌رود، کرایه حمل و نقل بالا می‌رود و همه‌چیز متناسب با این کم و زیاد شدن خیز برمی‌دارد! خیز تورم برای کارگران است نه همه ۸۵ میلیون نفر لذا این مدل افزایش دادن نه خدمت به کارگر است نه جامعه."

ارسال نظر

پربازدیدترین