|
| کد مطلب: ۱۰۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

درگیری‌های مسلحانه اطراف فرماندهی ارتش و کاخ ریاست جمهوری سودان + فیلم

به رغم آتش‌بس انسانی، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان دو طرف رقیب- ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع- در اطراف فرماندهی ارتش و کاخ ریاست‌جمهوری در خارطوم ادامه دارد.

درگیری‌های مسلحانه اطراف فرماندهی ارتش و کاخ ریاست جمهوری سودان + فیلم
منبع: العالم |

 

 

 

 

 

به گزارش ، به رغم آتش‌بس اعلام‌شده در سودان، درگیری‌های خون‌بار در خارطوم ادامه دارد.

تازه ترین آتش‌بس سه روزه، روز پنجشنبه پیش، پس از میانجیگری آمریکا، عربستان سعودی، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل متحد با هدف تامین یک آتش‌بس پایدارتر اعمال شد.

آتش‌بس شکننده است و هر یک از طرفین درگیر مدعی دفاع از خود بوده و آتش‌بس را نقض می‌کند. ارتش می‌گوید نیروهای واکنش سریع به حملات هوایی کورکورانه در خارطوم و مناطق ام درمان و بحری ادامه می‌دهد تا شهروندان این مناطق را به کوچ اجباری مجبور سازد.

نیروهای واکنش سریع، اما، این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که برای باز کردن گذرگاه‌های امن جهت خروج شهروندان، به آتش‌بس انسانی پایبند است و حملات آن نیز به منظور جلوگیری از حملات آنچه آن را "کودتاچی‌ها" می‌خواند، انجام می‌شود.

"استیفان دوجاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز نقض آتش‌بس در سودان را بسیار تاسف‌بار خوانده و از رهبران این کشور که در این خشونت‌ها نقش دارند، خواسته است منافع ملت‌شان را بر منافع شخصی‌ در اولویت قرار دهند.

دعوت به آتش‌بس، اما، گوش شنوایی پیدا نکرده و "عبدالفتاح البرهان" فرمانده ارتش سودان مذاکره با "محمد حمدان حمیدتی" فرمانده نیروهای واکنش سریع را رد و اعلام کرده که حمیدتی یک شورشی است. البرهان در عین حال تأکید کرده که نیروهای مسلح توان یکسره کردن سرنوشت این نبرد را دارند و برای محافظت از شهروندان و زیرساخت‌های کشور تلاش می‌کنند. حمیدتی نیز به نوبه خود تأکید کرده که مذاکره فقط بعد از پایان حملات هوایی انجام می‌شود.

در سایه تداوم درگیری‌ها، سودانی‌ها و اتباع خارجی برای نجات جان‌شان به شهر پورت سودان فرار کرده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین