|
| کد مطلب: ۱۰۸۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

گروه‌های مسلح در سودان یک آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی را تصرف کردند!

سازمان جهانی بهداشت در خصوص تصرف یک آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی در خارطوم به دست یکی از طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سودان هشدار داد و گفت وضعیتی «بسیار خطرناک» پیش آمده است.

گروه‌های مسلح در سودان یک آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی را تصرف کردند!
منبع: العالم |

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، سعید عبید، نماینده سازمان جهانی بهداشت در سودان اعلام کرد: در آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی در خارطوم نمونه‌هایی از طیف گسترده بیماری‌ها مانند وبا، فلج اطفال و سرخک نگهداری می‌شود.

او گفت: جنگ‌جویان، همه تکنیسین‌ها را از آزمایشگاه بیرون کردند و این محل در خارطوم پایتخت سودان، کاملاً تحت کنترل یکی از طرف‌های درگیر است و از آن به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌شود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت توضیح نداد کدام طرف درگیر در جنگ داخلی یمن کنترل این آزمایشگاه را در دست گرفته است؛ اما طی ۱۰ روز گذشته نبردها میان ارتش سودان و نیروی واکنش سریع (شبه نظامیان) اتفاق افتاده که هر یک از آن‌ها به یکی از ژنرال‌های رقیب وفادار هستند.

یک منبع عالی رتبه پزشکی به سی‌ان‌ان گفت: این آزمایشگاه توسط نیروهای واکنش سریع تصرف شده است.

عبید افزود: یک خطر بیولوژیکی بزرگ در ارتباط با اشغال آزمایشگاه مرکزی بهداشت عمومی وجود دارد.

روز سه‌شنبه (دیروز) پس از اعلام آتش‌بس ۷۲ ساعته که امیدها را برای باز کردن راه‌های فرار برای غیرنظامیان افزایش داد، عصر همان روز صدای تیراندازی و غرش هواپیماهای جنگنده در خارطوم شنیده شد. شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفتند درگیری‌های شدیدی بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، گروه شبه‌نظامی که با ارتش برای کنترل این کشور می‌جنگند، در بخش شمالی ایالت خارطوم درگرفت.

دو طرف متخاصم یکدیگر را به نقض توافقنامه آتش‌بس متهم کردند.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان سودان از زمان وقوع خشونت‌ها در یازده روز پیش به دست‌کم ۴۵۹ نفر رسیده است و دست‌کم ۴ هزار و ۷۲ نفر زخمی شده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین