|
| کد مطلب: ۱۰۸۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

​آقای رئیسی ؛ کدام یک از وعده ها به سر انجام رسید؟

رئیس جمهوری و هیأت دولت در حالی وارد خوزستان می شوند که افکار عمومی با اشراف کاملی که رئیسی در دوران انتخابات از مشکلات این استان داشت، امیدوار هستند وی حامل خبرهای امیدوار کننده‌ای باشد.

​آقای رئیسی ؛ کدام یک از وعده ها به سر انجام رسید؟
منبع: ایلنا |

 سید ابراهیم رئیسی فردا پنجشنبه- هفتم اردیبهشت‌ماه - به همراه بیش از ۱۰ وزیر کابینه خود و تعدادی از معاونان در سفری ۲ روزه در دور دوم سفرهای استانی از طریق فرودگاه دزفول به خوزستان خواهد آمد.

البته با احتساب سفر انتخاباتی رئیسی این هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان است ولی در قالب دور سفرهای استانی دومین سفر است.

رئیسی در سفر انتخاباتی خود گقت که اطلاعات کاملی از مشکلات استان دارد و در اولین سفر خود بعد از انتخابات نیز قول‌هایی برای رفع مشکلات استان داد.

رئیسی در سفر انتخاباتی خود به مسائلی مانند نارضایتی جوانان درخصوص نرخ بیکاری اشاره کرد و استخدام نیروهای بومی در شرکت‌ها و صنایع را طبق قانون ملزم دانست و بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی و تکمیلی بخصوص در حوزه پتروشیمی‌ها برای ایجاد اشتغال تاکید کرده بود.

پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت‌های آلاینده از دیگر موضوعاتی بود که رئیسی در آن سفر به آن اشاره کرده بود. او همچنین مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی در مواقع بارندگی را شایسته مردم استان ندانست و بر رفع این مشکلات تاکید داشت.

عدم انتقال آب از سرچشمه‌ها به استان‌های دیگر برای مصارف صنعتی، رعایت حق‌آبه تالاب‌ها، رفع موانع تولید و کشاورزی، توسعه زیر ساخت‌های جاده‌ای و ریلی از دیگر مواردی بود که رئیسی به آن اشاره کرده و گفته بود در صورت رای آوردن و انتخاب توسط مردم به آن‌ها نگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

ایجاد کنسولگری در خوزستان برای ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز توسط رئیسی ذکر شد و اعلام کرد: « ما اهل گفتنِ نمی‌شود، نمی‌توانیم، بودجه نداریم و نظایر آن نیستیم و می‌توانیم مشکلات استان را برطرف کنیم.»

عبدالله افرازه شهاوند سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفرهای استانی هیأت دولت هم به تازگی در تشریح جزئیات این سفر اعلام کرد : برای تکمیل آبرسانی نوار غربی استان و شهرهای پایین دست با ۵۴ درصد پیشرفت، پروژه آب فدک برای ایذه، لالی، اندیکا و باغملک، پروژه آب کوثر برای شهرهای جنوب شرقی و برای فاضلاب اهواز نیز مصوباتی خواهیم داشت.

وی همچنین بیان کرد: جشن احیا ۱۶۰ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، بهره‌برداری پروژه خط دوم راه‌ آهن شوش-بامدژ از پروژه دوخطی کردن راه آهن اهواز-اندیمشک، افتتاح چندین پروژه بهداشتی و درمانی، افتتاح پالایشگاه گاز هویزه و واحد NGL3200 غرب کارون و برخی پروژ‌ه‌های دیگر که توسط معاونان و وزرا بهره‌برداری می‌شوند از جمله رویدادهای این سفر است. ضمن اینکه رئیسی در سفر ۲ روزه خود با مردم اندیمشک، شادگان و اهواز دیدار مردمی نیز خواهد داشت.

شهاوند همچنین اشاره کرد: ارزیابی مدیران و نظارت بر کار آن‌ها در این سفر انجام می‌شود و امکان برکناری برخی مدیران کم کار و ضعیف وجود دارد چرا که این اتفاق در برخی استان‌ها افتاده است.

رفع مشکلات آب شرب، فاضلاب، کاهش نرخ بیکاری و استخدام نیروهای بومی، رفع موانع تولید و بهبود امور کشاورزی، توسعه زیرساخت‌ها و خطوط ریلی و بهداشت و درمان از جمله مسائلی بود که رئیسی در سفر انتخاباتی و دور اول سفرها بر آن‌ها اشراف و تاکید داشته و وعده‌های محکمی برای رفع آن‌ها داد.

حالا که دولت به نیمه راه رسیده مردم خوزستان انتظار دارند رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه داده و اعلام کند کدام یک از وعده‌ها به سرانجام رسیده و کدام در حال انجام است و مدیران کم کار را به مردم معرفی کند.

لذا خواسته مردم استان این است که در دور دوم سفرها مصوباتی بیشتری برای حل مشکلات خوزستان به تصویب برسد زیرا  رئیس جمهور در سفرهای قبلی خود اعلام‌ کرده بود که هیچ مانعی برای توسعه استان نداریم و مرد عمل هستیم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین