|
| کد مطلب: ۱۰۶۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی:برخی تصور می‌کنند که تنها جلوه نهی از منکر مسئله کشف حجاب است

سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع)، در جمع زائران حرم مطهر امام راحل سخنرانی کرد.

رئیسی:برخی تصور می‌کنند که تنها جلوه نهی از منکر مسئله کشف حجاب است

رئیسی  با بیان اینکه امروز نیاز جامعه ما بیش از هر چیز امیدآفرینی و تزریق روحیه امید است، گفت: امروز هر کس که با اقدام، عمل و قلمش در جامعه امیدآفرینی کند، بداند در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده و هرکس با کار نکردن، عمل زشت یا قلمش به دنبال ناامید کردن مردم باشد، بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیسی تاکید کرد: ممکن است مشکلات و کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما با امید و اتکا به خدای متعال، تکیه بر ظرفیت‌های عظیم موجود در کشور و دستان توانمند زنان و مردان کشورمان بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد.

رئیسی تاکید کرد: قطعا ملت بزرگ ایران روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، یکبار دیگر با حضور پر شور خود اعلام خواهند کرد که ما در عمل به وصیت امیر المومنین(ع) تا آزادی کامل قدس پای اهداف اسلام خواهیم ماند.

رئیس جمهور در ادامه توجه به یتیمان و همسایگان را از دیگر سفارش‌های امیرالمومنین (ع) در وصیت خود عنوان کرد و گفت: همگان باید توجه داشته باشیم که ماه مبارک رمضان صرفاً ماه روزه‌داری نیست، بلکه ماه دگرخواهی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی است.

رئیسی با اشاره به سفارش امیرالمومنین(ع) به توجه به قرآن و همچنین جهاد با مال، جان و زبان گفت: امروز که نظام سلطه در دنیا به دنبال گسترش ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی است، همگان اعم از مسئولین، طلاب، فضلا، علما، خطبا، اساتید دانشگاه‌ها و صاحبان تریبون وظیفه داریم با هم صحبتی با جوانان و با جهاد تبیین، گره‌های ذهنی آنها را باز کنیم، چرا که جوانان سرمایه‌های بزرگ کشورند و آینده این کشور به دست آنهاست.

رئیسی همچنین به سفارش امیرالمومنین (ع) به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه همه ما تبلیغ و گسترش معروفات و تذکر و نهی همه منکرات در جامعه است.

رئیسی افزود: برخی تصور می‌کنند که تنها جلوه نهی از منکر مسئله کشف حجاب است در حالی‌که باید در جامعه نسبت به همه منکراتی که وجود دارد از جمله رشوه، دزدی، روابط ناسالم اداری و فساد اقتصادی نیز حساس بود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین