|
| کد مطلب: ۱۰۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

سخنان محتاطانه رئیسی درباره حجاب

جلسه شورای اجتماعی کشور امروز پنج‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد.

سخنان محتاطانه رئیسی درباره حجاب
منبع: ایسنا |

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت احترام همگانی به قانون، مساله حجاب را یک ضرورت شرعی و الزام قانونی مورد اتفاق آحاد جامعه ایرانی دانست و با تاکید بر اینکه همه مسئولان در موضوع حجاب اتفاق نظر دارند، گفت: تجربه اجتماعی انقلاب اسلامی نشان داد که زنان و دختران این سرزمین با زندگی عفیفانه و مؤمنانه بر حفظ عفاف و حجاب به عنوان یک اولویت امنیت‌آفرین تاکید دارند.

رئیسی با اشاره به ضرورت حاکمیت قانون در زندگی اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی اعم از شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و صدا و سیما را به تلاش بیشتر برای تبیین مسائل مرتبط با حجاب و عفاف و رفع برخی شبهات در این زمینه فرا خواند.

رئیسی با تأکید بر اینکه گسترش معروف‌ها در جامعه باید مورد حمایت جمعی قرار گیرد، خطاب به مردم بویژه جوانان گفت: در موضوعی مانند حجاب ضروری است همگان احساس مسئولیت کنند و اگر چه ممکن است در این زمینه برخی افراد نظر متفاوتی داشته باشند، اما در زندگی اجتماعی، پایبندی به موازین قانونی، می‌بایست به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن تاکید بر حمایت دستگاه‌های مسئول از آمرین به معروف، حجاب را مهم‌ترین توصیه و وصیت همه شهدای افتخارآفرین ایران اسلامی خواند و افزود: ضروری است شورای اجتماعی به عنوان مسئول، هماهنگی لازم را در بخش‌های مختلف ایجاد و با نظارت بر اجرای قانون زمینه حفظ امنیت اجتماعی را فراهم کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد شورای اجتماعی کشور تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد را در دستور کار جدی قرار داده و نتایج اقدامات صورت گرفته را به صورت مستمر گزارش کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین