|
| کد مطلب: ۱۰۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

مطهری: سلامت و رقابت در انتخابات، در صورتی حاصل می شود که رهبری به شورای نگهبان و نهادهای امنیتی دستور تغییر رویه بدهند

اگر مردم احساس کنند که تغییر رویه‌ای ایجاد شده است، در انتخابات حضور پیدا می کنند.

مطهری: سلامت و رقابت در انتخابات،  در صورتی حاصل می شود که رهبری به شورای نگهبان و نهادهای امنیتی دستور تغییر رویه بدهند

علی مطهری گفت:

*به نظر من مشارکت بالا زمانی حاصل می‌شود که مردم احساس کنند افق جدیدی به روی آنها باز شده است، امکان اصلاح امور وجود دارد و ما می‌توانیم از مشکلات موجود خارج شویم. ولی اگر مردم همچنان احساس کنند که امید به آینده و راهی برای خروج از مشکلات نیست، مجلس هم تأثیر زیادی در سرنوشت کشور ندارد، تصمیمات در جاهای دیگر گرفته می‌شود و برخی سیاست‌های کلان نظام مانع رفع مشکلات کشور است، در انتخابات مشارکت زیادی نخواهند داشت.

* اقدامات اخیری که صورت گرفته اگر ادامه پیدا کند می‌تواند امیدی در مردم ایجاد کند و احساس کنند که افق جدیدی باز شده است و امیدی به اصلاح امور وجود دارد. برای نمونه، برقراری رابطه با عربستان، توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انجام مذاکرات برای رفع اختلافات با آمریکا، حل مشکل پول‌های بلوک شده و زندانیان دو تابعیتی در دو طرف، اگر ادامه پیدا کند و مردم احساس کنند که بناست روابط ما با دنیا بهبود پیدا کند، تحریم‌ها برطرف شده و برجام احیاء شود، در این صورت مشارکت شان قابل قبول خواهد بود؛ اما اگر مردم احساس کنند که بناست همین رویه‌ها ادامه پیدا کند به نظرم مشارکت مناسبی نخواهیم داشت.

* سلامت و رقابت در انتخابات، به نظرم صرفاً از ایشان بر می‌آید که رویۀ گذشته را تغییر پیدا دهد، و الّا اگر شورای نگهبان و برخی نهادهای اطلاعاتی را به حال خود بگذاریم آنها همان رویه گذشته را ادامه خواهند داد و بسیاری از افراد صالح را رد صلاحیت خواهند کرد.

* سلامت و رقابت انتخابات بیشتر به این برمی‌گردد که خود مقام رهبری دستوری صادر کنند و با شورای نگهبان و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی صحبت کنند که رویه گذشته‌شان را کنار بگذارند. بنابراین، اگر دو شرط صورت نگیرد به نظر من ما مشارکت بالایی نخواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین