|
| کد مطلب: ۹۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

واکنش آلمان به ادعای مذکرات پنهانی با ایران

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان به برخی ادعاها درباره مذاکرات پنهانی با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره خرید نفت و گاز واکنش نشان داد.

واکنش آلمان به ادعای مذکرات پنهانی با ایران

فارس نوشت: یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان روز گذشته (سه‌شنبه) به روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در خصوص ادعای مذاکرات پنهانی درباره خرید نفت با ایران واکنش نشان داد و هرگونه مذاکرات این‌چنینی را رد کرد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان به جروزالم‌پست گفته است که دولت فدرال آلمان برای خرید نفت و گاز با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای نداشته است.

روزنامه جروزالم‌پست روز دوشنبه هفته جاری گزارش کرده بود که «موریتز کرائمر» اقتصاددان ارشد بانک نیمه‌دولتی «ال بی بی دابلیو» در جنوب غربی ایالت «بادن وورتمبرگ» آلمان گفته است: «مذاکرات فشرده‌ای در پشت پرده با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای پوشش نیازهای نفت و بنزین آلمان در حال انجام است».

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان در واکنش به این خبر به جروزالم‌پست گفت: «حقیقت این است که هیچ مذاکرات یا برنامه‌ای برای خرید نفت یا گاز از ایران وجود ندارد. پوشش چنین گفت‌وگوهایی کاملاً بی‌اساس است».

در پی واکنش وزارت خارجه آلمان به این خبر، بانک نیمه‌ خصوصی ال بی بی دابلیو روز گذشته تلاش کرد تا موضع کرائمر را شفاف‌سازی کند و همچنین صفحه وب خود را که در آن این اقتصاددان ارشد نوشته بود، ایران در حال مذاکره با جمهوری اسلامی برای خرید نفت و گاز است، پاک کرد.

در پیام‌ جدیدی که «برنارد واگنر» سخنگوی بانک ال بی بی دابلیو در وب‌سایت فوق قرار داده شده، نوشته شده است: «متأسفیم، اشتباهی رخ داده است. ما با اظهارنظر وزارت خارجه موافق هستیم».

 

ارسال نظر

پربازدیدترین